Springhouding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilovebounty

Springhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 19:56

Hey allemaal,

Tijdens het springen ga ik altijd heel raar mee met de pony, en het ziet er dan ook heel raar uit.
Ik dacht dat het zou komen doordat ik te weinig uit het zadel kom, maar dan ben ik bang als de pony weigert en ik eraf vlieg omdat ik dan minder balans heb. Hebben jullie nog tips voor mij? :D

Groetjes

BelleTessa

Re: Springhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:41

Heb je misschien een foto? Een "rare" houding is lastig te beoordelen zonder foto namelijk.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:56

Wat vooral belangrijk is bij het springen is dat je je ondeerbenen naar voren houdt. Dit verbetert je stabiliteit en vermindert de kans dat je eraf valt, ook als je pony stopt. Je kunt je dan beter opvangen op de beugels.
Oefen het gewoon rijden in verlichte zit: Je moet zonder de steun van je handen in je beugels kunnen blijven staan in alle gangen. Je moet het puntje van je schoenen net voorbij je knieën kunnen zien als je zo aan het rijden bent.

Als je een foto of filmpje hebt, kan ik wat gerichtere tips geven voor je springhouding.

ilovebounty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:00

Alicia2u schreef:
Wat vooral belangrijk is bij het springen is dat je je ondeerbenen naar voren houdt. Dit verbetert je stabiliteit en vermindert de kans dat je eraf valt, ook als je pony stopt. Je kunt je dan beter opvangen op de beugels.
Oefen het gewoon rijden in verlichte zit: Je moet zonder de steun van je handen in je beugels kunnen blijven staan in alle gangen. Je moet het puntje van je schoenen net voorbij je knieën kunnen zien als je zo aan het rijden bent.

Als je een foto of filmpje hebt, kan ik wat gerichtere tips geven voor je springhouding.

Bedankt voor de tip! Helaas heb ik geen foto of filmpje van het springen omdat ik niet zo vaak spring... Maar binnenkort gaan we in de les springen dus dan vraag ik wel of iemand me ff filmt.

ilovebounty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:01

BelleTessa schreef:
Heb je misschien een foto? Een "rare" houding is lastig te beoordelen zonder foto namelijk.

Ik heb helaas geen foto maar ik blijf tijdens de sprong zeg maar te diep zitten en daardoor val ik voorover als de pony landt.

Renee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:38

ilovebounty schreef:
maar ik blijf tijdens de sprong zeg maar te diep zitten en daardoor val ik voorover als de pony landt.

Misschien dat je te lang naar voren blijft zitten? Dit is inderdaad lastig te beoordelen zonder een foto of filmpje want dan zou het probleem wat makkelijker te zien zijn. Ik ben zelf geen expert maar als ik spring denk ik van mezelf dat op het moment dat de pony de grond raakt ik weer terug ga zitten. Als ik dat niet zou doen zou ik ook voorover vallen denk ik. Hoop dat je hier wat aan hebt. *\o/*

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:44

Klemmen met je benen (niet je voeten, echt je benen), en je beugels niet veel korter dan normaal doen. 1 of 2 gaatjes is genoeg.
Voor de rest miss eens een lesje nemen?

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:58

Ik zou Als iknow was sws een springlesje nemen en eventueel de springhouding 2 rondjes in draf stap of galop vol houden zodat je je spieren gaat trainen daar kan het ook snel nog aan liggen

ilovebounty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:54

bedankt voor de tips iedereen!