Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

misschien dat een andere ruiter helpt? iemand die misschien net wat meer kan doen bij haar? en dan niet iemand die in haar buik prikt en slaat met de zweep, maar gewoon een persoon die net wat consequenter en eventueel wat duidelijker is, het kan altijd dat daar het probleem ligt namelijk
succes!
ik heb ook een staker, maar mijn paard draait ook nog eens. een kriebel met de zweep helpt bij mij, maar bij jou wordt dat lastig natuurlijk. het slotentrucje ken ik maar al te goed, dat had ik met mijn ex verzorgpony van 1.15, die wist heel gauw dat ik eraf sprong wanneer zij naar de sloot liep. toch maar eens proberen om iets van een drijvende hulp toe te passen, daar zit het problemen natuurlijk.
!
Heb deze maand wel een tocht gereden met dr en dat ging opzich redelijk op een gegeven moment wel een beetje staken maar niet zo als thuis.
Maar zij is niet alleen staker, maar ook draaier dus dat is wel iets anders, maar wellicht is het te proberen.
), kan begrijpen dat het afstappen geen fijne manier is bij een druk of heel groot paard.