Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sunshinee schreef:Leer je paard dat kuitdruk voorwaarts is.
Dus druk met je kuiten tegen de buik van het paard, reageert hij? Ontspan je weer. Komt hij terug, weer kuitdruk. Dus niet schoppen maar druk geven. Ook niet langer dan 3 tellen druk houden, bij alle kleine beetjes ontspannen dat is voor hem een beloning. Dan leert hij dat als jij been geeft hij voorwaarts moet. En heel consequent daarmee zijn.
Snap je het? Anders mag je me een pb sturen en leg ik het je duidelijk uit incl eigen ervaring met deze methode
zohra schreef:@ FriesWytske: Mijn instructrice zegt dat ik hem een keer zo'n goede oplawaai moet verkopen dat hij A. reactie geeft en B. leert dat het voor hem prettiger is als hij reageert op een lichte hulp.
Het probleem is dat mijn pony erg flegmatiek is, en niet snel onder de indruk. Die oplawaai die ik hem moet verkopen is echt een hele harde klap. Elke keer weer..
zonnet50 schreef:Bij de vorige eigenaar ben ik eerst opgestapt zonder spoor, nou je kunt doen wat je wilt hij blijft gewoon staan.
Toen met een knopspoor gereden, kleinste maat.
Hier reageert hij wel op, maar dan moet je nog consequent zijn met je hulpen verfijnen.
Er is mij verteld dat hij heftig reageert met de zweep erbij.
Heb het nog niet gezien bij de vorige eigenaar maar zelf ook nog niet uitgeprobeerd.