Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kijken of het dan nog zo'n heilzaam middel is.. Pluizebolpum schreef:Lijkt me niet zo handig, een paard dat niet achteruit wil als jij dat wilt, hoe gaat dat dan in een proefje, op de trailer of in een situatie waarin omkeren of voorwaarts niet kan?
Een beste pets werkt trouwens ook niet altijd. Notoire achteruitlopers gaan er soms alleen maar harder van achteruit lopen.
Ptje007 schreef:Waarom zoek je de oorzaak niet ? Als je weet waarom hij het doet is het meestal veel makkelijker op te lossen.
HTM: Mss ligt het wel aan je lichaamhouding terwijl je van hand verandert, en raakt het paard daardoor in de war en denkt hij dan dat hij achteruit moet ... ?
sillyhorse schreef:Slaan is iets anders dan aandrijven met een zweepje. Even een kleine bevestiging van achter, dat je toch écht bedoelt dat hij vooruit moet ipv achteruit.
HTM schreef:sillyhorse schreef:Slaan is iets anders dan aandrijven met een zweepje. Even een kleine bevestiging van achter, dat je toch écht bedoelt dat hij vooruit moet ipv achteruit.
Als je niet naast een paard kan komen, hoe wil je hem dan van achter aandrijven???
Echt niet elk paard werkt het zelfde, en bij het paard waar ik het eerder over had heeft van achter aandrijven, slaan of wat dan ook geen zin.
Ik weet wat ik doe, en ben ook niet verder van plan me hier te verantwoorden.
aeolusnr1 schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens, ik vind ook niet dat je je moet gaan verantwoorden, dat hebben we zeker ook niet zo bedoelt.
Ieder paard is idd anders, iedere mens is ook anders.
Zaak is steeds dat de trainer zich inleeft in het betreffende paard, uiteraard met respect, een kolonel of kapitein spreek je niet op dezelfde manier aan als een gewone soldaat, maar regels en afspraken zijn er wel voor alle partijen, dus ook voor dit paard hier.
Jij zegt je kan er niet gewoon naast gaan staan, dat kan echt niet, dit behoort gewoon bij basis opleiding, respect, en leiderschap.
Ik weet het klinkt mssn heel zweverig en mssn ook voor jou een beetje van tjaaa jij kan dat makkelijk zo zeggen van achter jouw pc schermpje.
Ik daag je uit , ik wil het best wel proberen en ben zeker dat het me lukt.
Als het me niet lukt hoef je me ook niks te betalen, grappig hé zo'n zelfverzekerde gek.
Maar ik geloof er echt rotsvast in, geen twijfel.