Sinds een paar maand rijd ik een Frans Trekpaard voor iemand, en dat ging erg goed, ik kan nu alles met haar, alle gangen, buitenritten en springen. Sinds kort rijd ik een KWPN'er van 9 actief, ook van diegene op dezelfde stal. Sinds kort rijden we eindelijk los buiten, want het is nogal een stresskipje. Alles gaat goed, stap draf etc. Beetje stelling enzo wil ook wel, en we gaan nu gewoon lekker trainen met aan de teugel lopen etc. Maar gister ging ik dus voor het eerst galopperen met d'r, en dat ging niet helemaal soepel. Als ik aanspring doe ik het ene wel, en het andere niet. Dus; handen goed, doorzitten, maar dan vergeet ik mijn buitenbeen naar achter te doen en stelling te vragen. Ik raak ook snel gespannen, dus zo ook in galop op deze topper. Het is iets nieuws dus dan raak ik wat gespannen etc. Hebben jullie tips hoe ik beter kan gaan aanspringen etc? Waar ik extra op moet letten en hoe ik het beste kan oefenen met doorzitten etc. Alles is welkom, en tips voor aan de teugel lopen ook!
Binnenkort zal ik haar even in het ITP zetten, voor de eerste keer haha
.Groetjes, en alvast bedankt!