Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:leiderschap tonen, durven door te vragen, echt aan het werk zetten, rust brengen, niet gaan tegenhouden en zeer zeker nooit op 2 teugels gaan tegenhouden.
Les nemen is natuurlijk ook zeer belangrijk.
russel schreef:Zit te denken aan een zadel dat hem erg veel last geeft. Paarden vertellen dingen maar hoe? Een fijn karakter dat ontaard in dit gedrag is uiting van ongemak.
nelleke_95 schreef:Joolien schreef:Hoe is het paard aan de hand? Zoals Aeolusnr1 zegt, misschien ziet het paard jou niet als leider. Misschien zit je hem ook wel in de weg. Zadel goed?
wat bedoel je met 'mischien zit je hem ook wel in de weg' ?
nelleke_95 schreef:russel schreef:Zit te denken aan een zadel dat hem erg veel last geeft. Paarden vertellen dingen maar hoe? Een fijn karakter dat ontaard in dit gedrag is uiting van ongemak.
hij heeft geen last van zijn rug, die is nagekeken.
het is ook vooral als ik op zijn zit, zodra er iemand anders op zit kliert hij wel even maar dan is het ook zo weer over, bij mij blijft hij het proberen..
nelleke_95 schreef:russel schreef:Zit te denken aan een zadel dat hem erg veel last geeft. Paarden vertellen dingen maar hoe? Een fijn karakter dat ontaard in dit gedrag is uiting van ongemak.
hij heeft geen last van zijn rug, die is nagekeken.
het is ook vooral als ik op zijn zit, zodra er iemand anders op zit kliert hij wel even maar dan is het ook zo weer over, bij mij blijft hij het proberen..
russel schreef:De ander is een vreemde en geeft hij zich over, zal de ander hem een tijdje gaan rijden, gaat hij vast hetzelfde gedrag vertonen.
Hoe makkelijk is hij nageeflijk te rijden?
russel schreef:Lange teugels storen heel erg in de mond...
Loe_Loe schreef:russel schreef:Lange teugels storen heel erg in de mond...
Nee hoor, lange teugels storen nooit "an sich". Mss bedoel je dat het bit niet stabiel ligt, maar dat kan nooit veroorzaakt worden door een losse teugel. Een verkeerd afgesteld hoofdstel zodat het bit bijv. te ver naar voren ligt, een niet passend bit, rukkende handen, dat stoort in de mond.