Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Longeren zal weinig zin hebben omdat je het paard dan waarschijnlijk alleen maar vastzet en juist sterker maakt en daarin niet of moeilijk kan corrigeren.
Wat ik zou doen om mee te beginnen is een goede instructrice zoeken die er eens op kan gaan zitten en kan gaan voelen of dit er makkelijk uit te rijden is of niet. Maar ter ondersteuning kun je altijd de manueel therapeut eens laten komen, die werkt alles los, botten en spieren en doen vaak meer dan een masseur, fysio of chiro.
AmoorM schreef:Joolien schreef:Longeren zal weinig zin hebben omdat je het paard dan waarschijnlijk alleen maar vastzet en juist sterker maakt en daarin niet of moeilijk kan corrigeren.
Wat ik zou doen om mee te beginnen is een goede instructrice zoeken die er eens op kan gaan zitten en kan gaan voelen of dit er makkelijk uit te rijden is of niet. Maar ter ondersteuning kun je altijd de manueel therapeut eens laten komen, die werkt alles los, botten en spieren en doen vaak meer dan een masseur, fysio of chiro.
Mijn instructrice heeft er al eens op gezeten en vond inderdaad dat dit er wel uit gereden kon worden.
Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee, zowel bij paarden als persoonlijk
Lante schreef:Je moet je paard indd rechtrichten. Het is niet 1,2,3 op te lossen met een osteopaat oid. Je moet goed les nemen van iemand die begrijpt hoe rechtrichten werkt en jou dat ook goed uit kan leggen. Succes!
Tabaluga12 schreef:Hoe merk je dat ze echt erge last heeft? Is dat moeite hebben of pijn hebben met?
Het lijkt me zeker raadzaam om een keer een fysio te laten komen. Eventuele problemen kunnen opgelost worden (of je kunt doorgestuurd worden) en met goed les zou je dan rijtechnisch aan de slag kunnen.
Doe niet alleen aan symptoombestrijding maar probeer de oorzaak te achterhalen en op te lossen.
Lante schreef:Je moet je paard indd rechtrichten. Het is niet 1,2,3 op te lossen met een osteopaat oid. Je moet goed les nemen van iemand die begrijpt hoe rechtrichten werkt en jou dat ook goed uit kan leggen. Succes!