Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amiigo schreef:Eerlijk? Als mijn pony niet meer remt dan ga ik zagen totdat die wél remttis goed, ga geen gevaarlijke situaties veroorzaken omdat m'n pony liever door rent.
Cassidy schreef:De oplossing voor jouw probleem is het aanleren van de One Rein Stop. Het moet een reflex worden dat je paard zijn neus naar je stijgbeugel brengt en de achterhand wegzet op momenten dat je dat wilt. Dus ook als hij de benen neemt of even niet terug wil vanuit de galop.
En onthoud, controle heb je met 1 teugel, niet door het trekken aan beide teugels.
Verdiep je eens in de het aanleren en toepassen van de One Rein Stop.
En voordat je dit probleem onder controle hebt, niet meer naar buiten.
En op het moment dat het opgelost lijkt te zijn, alleen naar buiten met mensen die rekening met je houden.
NikkiEnJij schreef:Als een paard écht wil, dan gaat ie ook. Ook als je de ORS hebt geleerd.
DianXX schreef:Bij mijn pony werkt de ORS ook niet, tenminste, niet in het bos.
Ze sluit zich dan gewoon volledig af en reageert nergens meer op en rost door bomen en stuiken etc.
Pas als je er vanaf springt stopt ze. Dus mijn oplossing is er af springen.
Dit doet ze overigens alleen als ze alleen in het bos is, ze heeft dit een jaar of 2 geleden 1 keer gedaan, en is nooit weer gestopt.
Herlinde98 schreef:Dus het feit dat je je paard niet op een buitenrit kunt controleren, is een van de velen symptomen dat er iets niet goed zit in je leiderschapspositie?Hopen dat de springlessen ook nog eens beter gaan worden want dat is me toch ook een drama
Herlinde98 schreef:Dus het feit dat je je paard niet op een buitenrit kunt controleren, is een van de velen symptomen dat er iets niet goed zit in je leiderschapspositie?Hopen dat de springlessen ook nog eens beter gaan worden want dat is me toch ook een drama