Ik heb een hele lieve verzorgshetlander Beertje, waar ik met mijn 1.60 niet meer op pas natuurlijk
dus daarom heeft Beer sinds kort een berijdstertje. Ze is 6 jaar oud en zit al een jaar op les. Ze gaat ook erg goed met Beertje om, poetsen enz ... gaat goed. Alleen zodra we gaan rijden loopt het mis. Beertje die gaat gewoon supersnel en ze trekt de teugels dan steeds uit de handen van haar berijdster. In het begin loop ik er gewoon naast, en zelfs dan heb ik de grootste moeite om haar bij te houden. Ze wil gewoon heel graag snel lopen en trekt daardoor heel erg. En dat is niet alleen voor mij, maar ook voor het berijdstertje erg vervelend omdat ze niet super sterk is en vaak uit het zadel wordt getrokken. We hebben al een paar dingen geprobeerd, zoals: Beertje longeren voor het rijden, bitloos rijden, haar teugels ietslanger laten, haar teugels iets korter doen, we hebben haar rug laten nakijken, het zadel laten controleren door iemand, ...ik hoop dus echt dat jullie tips hebben voor Beertje en haar berijdstertje
Alvast bedankt voor het lezen!