Draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 16:31

Hello bokkers :)

Het dressuur gaat nu erg goed, alleen zou ik best wat meer uit de draf willen halen. Mijn pony is van nature een aangelegde springpony alleen heeft ze zoveel in zich voor de dressuur! Ondanks dat vele het zeggen, zie je het ook echt, alleen lukt het me niet om het er allemaal uit te rijden.

Heeft iemand tips hoe ik het beste de middendraf en uitgestrekte draf kan gaan beoefenen? Het lukt me zelf niet en ben ook van plan om weer les te nemen, maar bij de meeste instructeurs die ik fijn en goed vind zit het vol.

Dus tips, manieren etc. alles is welkom!

WildDreams

Re: Draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:34

Middendraf en uitgestrekte draf ben ik ook wel benieuwd naar, ik volg even :)

joycer22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:35

lichtrijden of verlichte zit misschien is dat makkelijk als je lichtrijdt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:00

Middendraf en uitgestrekte draf is geen truukje en kun je niet oefenen, het is een verlenging van de basis. Houdt er rekening mee dat uitgestrekte draf pas in het M/Z wordt gevraagd en dat is niet zomaar.

Pas als een paard goed kan verzamelen en sluiten en goed nageeflijk is kan een paard achter wat gaan 'zitten' waardoor het voorbeen meer ruimte krijgt en zo verder weg gezet kan worden. Dat is dus heel veel werken aan basis, basis en nog eens basis. Dan heb ik het niet over weken, maar maanden zo niet een jaar. Een paard moet daar sterker in worden, zie het als een fitnesstraining, je gaat steeds meer gewicht op de achterhand plaatsen, maar dat moet je heel rustig aan doen en met een goede basis uitbouwen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:03

Het begint met veel korte stukjes schakelen: pasje naar voren rijden, pasje terug etc.
Goede reactie op je beenhulpen en echt van achter leren vertrekken!

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:03

Tips geven zo via internet is niet altijd heel makkelijk omdat we je niet kunnen zien rijden. Maar ik zou ook veel tempowisselingen rijden, pasje voorruit, pasje terug enzovoort.

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:37

in princiepe, als je basis goed is, zou het geen probleem mogen zijn. voorwaarts op het been. actief vanuit de achterhand. ontspannen en rechtgericht... loop al deze punten eens na. je moet het zien als een ketting. is er 1 schakeltje 'kapot' (dus 1 punt dat niet goed genoeg is) kan je niet verder. succes!