Momenteel ben ik bezig/begonnen met mijn paard meer voorwaarts te rijden/te laten denken.
Eerst (en nu nog soms) drijf ik hem continu aan of zelfs iedere pas. Hier stompt mijn paard natuurlijk erg van af en word het er niet beter op en soms zelfs zo erg dat hij niet meer reageert. Nu we op gaan naar de hogere klasse (Z1), ben ik bezig om mijn paard voorwaarts te maken zodat ik hem niet elke pas been geef en alleen op de momenten been geef als dit nodig is. Maar nu zit ik met een probleem.
Ik probeer mijn benen/voeten zo stil mogelijk te houden en niet continu te drijven, maar wanneer ik hem een keer (goed!) aandrijf tijdens het rijden, dan doet hij zijn kop omhoog, word sterk en drukt zijn rug helemaal weg en dan ben ik hem een soort van kwijt. En dus pak ik hem dan maar weer aan met de teugels. Dit klinkt hard maar dit is niet zo, maar wanneer hij zijn hoofd omhoog doet, het bit vastpakt en zijn rug volledig wegdrukt, dan 'rungel' ik hem een keer heen en weer met mijn teugels zodat hij gewoon normaal zijn kop naar beneden houdt en gewoon in dezelfde houding moet blijven lopen als ik been geef.
Eigenlijk is dit heel tegenstrijdig, want als ik been geef gaat hij wel naar voren maar op datzelfde moment houdt ik hem weer een soort van tegen met mijn teugels omdat ik vindt dat hij gewoon hetzelfde moet blijven lopen ook op het moment dat ik been geef.
Iemand tips hiervoor??
Alvast bedankt

na zo 15 min, teugels heel langzaam oppaken, en door gaan met je overgangen. Eigenkijk dus soort intervaltraining..
).
)