Ik heb sinds kort een verzorg en bijrijdpaard. Meteen de eerste rit ben ik al achter een probleem gekomen:
Ik zit hartstikke scheef
Hier probeer ik ook wel op te letten maar op een nieuw paard tussen alle andere hulpen door is dat nog best lastig (geen goed excuus natuurlijk, haha). Ik leun vooral te veel naar rechts, hierdoor schuift het zadel ook naar rechts en ga ik nóg schever zitten. Wat wel tijdelijk werkt is gaan staan en dan vooral op de linker beugel leunen, maar een rondje door de bak later zit ik weer scheef. Weet iemand een trucje of een manier om dit te oefenen? Met rechtsom rijden is dit een stuk erger dan bij linksom (Ik "val" zeg maar naar binnen op de rechterhand). Ik wil het paard absoluut geen pijn/ongemak veroorzaken doordat ik zo scheef zit dus ik hoop echt dat ik het snel op kan lossen. En nog iets ernaast wat er ook een beetje mee te maken heeft: Ik ben echt niet lenig en daardoor moet er bij het opstappen iemand op de andere beugel duwen zodat het zadel niet schuift. Ik zou graag wat leniger worden zodat, stel ik ben alleen en ik moet even afstappen, ik erna ook weer zelf in het zadel kan komen. Weet iemand een trucje hiervoor?
Alle tips zijn welkom!