paard loopt tegen de bakrand aan (manegepaard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

paard loopt tegen de bakrand aan (manegepaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:42

Als ik aan het rijden ben op de hoefslag gaat me paard steeds meer naar de bakrand toe, hij plakt er echt aan vast. Ik rijd maar 1x per week en soms een 2de keer. Toch wil ik dat me paard dat niet meer doet. Ik heb al geprobeerd mij zweep juist in mijn buitenhand te houden maar dat helpt niet echt. Wat kan ik nog meer proberen?

Alvast bedankt!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:43

Ik zou proberen niet op de hoefslag te rijden dus echt de 2de hoefslag. :)

Als dat mogelijk is.

Koekeroekus

Op de binnenhoefslag gaan rijden. Paard op eigen benen leren lopen.

Ketaki

veel 2e hoefslag pakken wellicht.

paard zal veel steun zoeken bij de bakrand.

als je op de 2e hoefslag rijdt, zal ie op eigen benen moeten gaan lopen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:44

Zijn neus naar de bakrand zodat die er niet tegenaan loopt en anders op de binnenhoefslag gaan rijden.

Juttertje88

Re: paard loopt tegen de bakrand aan (manegepaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:54

okee dat ga ik proberen, op de binnenhoefslag rijden, dankjulliewel :D

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:21

idd een balans probleem,
Neem aan dat je les krijgt op de manege, miss eens vragen hoe ze jou kunnen leren een paard te leren in balans te lopen,
Ik zou zeker niet met contra stelling gaan rijden , als je niet weet hoe dat technisch goed te doen dan maak je het paard alleen maar schever.
Werk veel op de volte , open met binnen been en sluit met buiten been, zodat het dier leert zijn achter benen te gebruiken op de juiste manier, maar belangrijk is dat je goed les daar in krijgt, maar het probleem bij manege paarden is dat er over een uur weer een ander op zit en als die er niks mee doet dan zal het nooit opgelost gaan worden, het ligt dus ook vaak aan de gene die les geeft, de ruiter komt om te leren rijden , maar vaak word het paard vergeten helaas

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:32

Ik ga wel over een tijdje leasen, dat ik er meer op kan rijden, 3x per week. Maar helaas word dat pas maart 2015 :P midgie, ik ga zeker vragen op de manege. Nee ik ga zeker niet met contrastelling rijden, binnenhoefslag pakken wel, maar ik weet echt niet hoe dat goed moet met contrastellig.. Dus dat doe ik liever niet:P

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:39

Toch kan die contrastelling een hoop oplossen, ik zou aan de instructeur vragen of jou daar mee wilt helpen, ondertussen idd je buitenbeen er goed bij houden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:44

Contra stelling zou kunnen ,maar zelf zou ik aan schouder voor denken, dus de schouders met de teugel naar binnen zetten,let daarbij ook zelf op je houding en zit, het buitenbeen duwt de achterhand naar buiten en met contra stelling kom je dan ook schuin te lopen, dus contra kan maar dan moet de rest ook kloppen,

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:57

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat je paard te weinig voorwaarts is, dan krijgt hij de kans zijn schouders alle kanten op te zwaaien. Eerst in de vooruit zodat je verbinding op 2 teugels krijgt en dan kan je hem zo van de bakrand af krijgen met je buitenteugel.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:00

Eigenlijk kan de oplossing heel simpel zijn. Gewoon allebei je handen naar binnen doen. Dan zal het paard zijn schouders daar automatisch tussenzetten. Heel raar maar het werkt, zelfs op manegepaarden :)