Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ZusJacobs schreef:Pfoe heel lastig, ik heb graag dat bijrijders mijn paarden rijden/trainen zoals ik dat doe. Precies zo gaat nooit lukken en vaak is wat frisse input ook wel leuk. Maar het is nooit heel anders.
Bij jou is het geval dat het beide heel verschillend is en ik zou eerder geneigd zijn op jouw manier te rijden. Maar het is en blijft natuurlijk haar paard. Heb je het er met haar al over gehad, dat jouw manier wellicht nog beter zou kunnen werken al zal het omschakelen niet binnen een week klaar zijn.
Zwartje07 schreef:Ik zou inderdaad lessen nemen. Verkeerd aanleren in vele gevallen ook een kwestie van meningsverschil. Ieder rijstijl heeft zo z'n voor en tegens dus of het echt verkeerd is weet ik niet.
0000 schreef:Ik vind in ieder geval dat je een 18 jarig paard niet moet om gaan scholen. Is verwarrend, geeft mogelijk spierpijn en het resultaat uiteindelijk is verwaarloosbaar want op deze leeftijd moet je toch geen enorme sprong in niveau meer verwachten. Ik zou die frustratie dus sowieso jezelf maar voornamelijk het paard besparen.
Blijft over wat jij wil, kan je ermee leven om dit paard te rijden op de manier van de eigenaresse, of niet?
Zwartje07 schreef:Ik zou inderdaad lessen nemen. Verkeerd aanleren in vele gevallen ook een kwestie van meningsverschil. Ieder rijstijl heeft zo z'n voor en tegens dus of het echt verkeerd is weet ik niet.