Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Air schreef:Ik zou haar eens aan de longe doen zonder hulpteugels. Pas wanneer ze daar haar balans kan vinden(dus juiste buiging) weet je dat je er op kan gaan zitten.
Ook werk aan de hand kan een grote bijdrage leveren aan de spiermassa en ook dat draagt bij aan een betere balans onder het zadel.
Vergeet niet dat 4 jaar nog heel jong is, ze is nog bezig met groeien dus het is en en en.

Giolli schreef:Bedankt voor alle nuttige tips, ga er mee aan het werk!
Kortom:
- Gerust wat vaker werken. 3 x in de week 20 min
- Km's maken rechtdoor
- zonder bijzet aan de longe tempo bevestigen (doet ze al uitstekend eigenlijk)
Kan ik gewoon 1 x in de week blijven rijden, of beter eerst aan de longe tempo bevestigen?
kitlover schreef:volgens mij heb je hier genoeg tips,
maar hoe zit je zelf TS? misschien zit je haar in de weg? misschien klem je zonder dat je het merkt en probeert ze daar onderuit te komen. vooral omdat je zegt dat ze op de longe wel goed loopt
StalNollie schreef:het is niet alleen het aanleren maar ook de training kracht/balans wat je traint
Chessie schreef:Niet teveel stappen met zo'n jong paard, zijn meestal traag en je wilt er niet teveel aan doen.. lekker aan de hand losstappen, onder het zadel draven.
Er heeft een tijdje terug ook in de bit of P&S gestaan dat een trager tempo helemaal niet zo erg is in het begin, hebben ze soms gewoon nodig om kracht op te bouwen. Dit was bij de mijne ook, die is er nu, na 9 maanden ook pas aan toe om wat tempo te maken)
Hoeken moet je gewoon goed afronden, maak het hem niet te moeilijk.
Het is misschien zelfs beter om idd vaker kort te rijden (max 4 keer) dan lang
Nebron schreef:Ik heb ook zo'n paard. Maar nu na een paar maanden onder t zadel wordt ie steeds zekerder. Gewoon blijven stappen. Gaat de draf beter? Dat is bij ons namelijk wel, en als ik gedraafd heb stapt ie daarna ook meteen een stuk beter. Met heel veel geduld komt ie er vanzelf maar ik kan er nog niemand anders op zetten, dan loopt ie gewoon niet. Ik denk dat t een kwestie van heel veel geduld is. Succes!
)