Hallo, bij het rijden moet je normaal je hielen naar beneden houden. Nu bij mij ik kan mijn rechter hiel naar beneden houden tijdens stap draf galop. Maar mijn rechter hiel kan ik alleen naar beneden houden tijdens stap. Ik steun heel hard op men benen dat men hiel naar beneden blijft maar het lukt niet. Ik heb mijn beugels al korter gemaakt maar dat helpt ook niet? Natuurlijk moet je er ook op oefenen maar ik rij al 7 jaar en het lukt nog steeds niet. Iemand nog tips? "Alvast bedankt "
Je hoeft je hakken trouwens ook niet overdreven uit te drukken hoor.
leanR
Geplaatst: 23-03-14 17:28
Je kan je afvragen of je been goed aansluit aan je paard, sluit je knie goed aan in de wrongen van je zadel zodat je tenen gelijk liggen met je knie? Punten wat je hakken uitdrukken veel makkelijker kan maken. Zeg eens tegen jezelf tenen naar binnen, in plaats hak naar beneden. Misschien helpt dat?
Zijn er ook stukken dat je hak wel laag is of niet? Misschien kun je ook jezelf proberen voor te stellen dat je op de grond staat. Dat heeft mij heel erg geholpen.
Je been naar beneden duwen geeft spanning en zal je nooit helpen. Zoek iemand die je kan helpen, vanaf internet kan niemand jou het gevoel van de juiste beenligging/ zit geven.
als je de trap op loopt op elke tree je hakken 3 sec. naar beneden duwen bijde evenveel
Simpelman
Geplaatst: 28-03-14 07:52
Je moet rijden zonder enige spanning in je lijf. Alles dat je in je eigen lichaam met inspanning moet opwekken is fout. Je tenen zijn van geen belang, men wil je slechts laten voldoen aan een "ouderwets plaatje".
Wat van belang is is een ontspannen driehoekszit. Zitbeenknobbels>binnenkant knieën. Buig je knieën naar binnen naar het zadel. Het geeft het gevoel dat de "bovenkant" van je dijen naar het zadel wijzen. X Benen.
Je onderbenen vallen nu vanzelf goed, onder voorwaarde dat paard en zadel bij jouw figuur en maat passen. Vergeet je tenen, ontspan je en zoek je evenwicht, probeer je paard zo min mogelijk te storen.
mayrafamke
Geplaatst: 31-03-14 17:04
Als de rest van je been wel goed ligt (tenen naar voren, benen naar achter) kan het zijn dat je je voeten misschien te ver in de beugels hebt. Je moet met de bal van je voet op je beugel