Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gentlegiant schreef:Dat het binnenbeen in de goede galop een grotere pas maakt weet ze denk ik wel maar ze kan dit niet zien vanaf het paard geloof ik...
Zoals ik eerder al zei je instructeur moet je hier in kunnen begeleiden en verder
Voelen, voelen en nog eens voelen
)

Jientis schreef:Oke, dank je! Een aantal nuttige tips:-)
Mijn instructeur is super goed en geeft me allerlei tips maar uiteindelijk zal ik het toch moeten gaan voelen. Voor de duidelijkheid, mijn paardje springt altijd juist aan maar het is na de sprong dat ik soms in verkeerde galop zit voor mijn volgende sprong en dan voel ik het niet snel genoeg...
Ik weet idd dat het binnenbeen meer naar voor moet komen maar probleem is dus dat in het ( op de rechte zijde) niet voel.
Komt dan nog eens erbij dat als ik een wissel vraag, mijn paardje snel vanvoor of vanachter wisselt maar niet volledig...tja, dan weet ik het echt niet meer:-)
Misschien moet ik idd dressuurmatig wat meer oefenen.
LesleyxLinn schreef:Jientis schreef:Oke, dank je! Een aantal nuttige tips:-)
Mijn instructeur is super goed en geeft me allerlei tips maar uiteindelijk zal ik het toch moeten gaan voelen. Voor de duidelijkheid, mijn paardje springt altijd juist aan maar het is na de sprong dat ik soms in verkeerde galop zit voor mijn volgende sprong en dan voel ik het niet snel genoeg...
Ik weet idd dat het binnenbeen meer naar voor moet komen maar probleem is dus dat in het ( op de rechte zijde) niet voel.
Komt dan nog eens erbij dat als ik een wissel vraag, mijn paardje snel vanvoor of vanachter wisselt maar niet volledig...tja, dan weet ik het echt niet meer:-)
Misschien moet ik idd dressuurmatig wat meer oefenen.
Ik dacht al dat je wist, maar heb het er toch bijgezet aangezien je aangaf dat je het ook niet kon zien.
Neem je net voor de landing ook een klein beetje stelling naar de kant die je op wil? Dit werkt bij mijn paardje goed.
Hoe je het beter kan voelen heb ik verder geen tips voor. Dat verschilt voor mij ook per paard. Soms kan het idd zien aan je eigen schouder, maar lang niet altijd.
Edit: Rijd je instructeur wel eens op je paard? Het is makkelijker om tips te geven als ze zelf weet hoe het voelt.
blondy_m83 schreef:wat betreft het 'verkeerd landen' na de sprong.. zorg dat je boven de sprong al aangeeft in welke galop het paard moet landen.. als je na de sprong links om moet, geef je dit boven de sprong aan door je linkerbeen op de singel en je rechterbeen achter de singel te leggen en lichte druk te geven zoals bij het aanspringen van de galop. ook helpt het om boven de sprong zelf al te kijken naar de richting die je vervolgens op wilt.. succes!
Gentlegiant schreef:Domme vragen bestaan niet....
Maar kan je instructeur je niet helpen? die kent jou en je paard beter als wij bokkers
Maar hoezo voel je het verschil niet kun je daar niet mee oefenen als je gewoon dressuur rijd?
Galopperen en goed voelen hoe het nu eigenlijk zit, en dan van hand veranderen je paard niet laten omspringen en weer voelen
Echter zal dit niet met 1 of 2 keer rijden gaan
Ik heb zo een meisje in de les gehad die niet voelde of zag of ze op het verkeerde been licht reed heb het haar ook geleerd door geconcentreerd te gaan voelen hoe je paard nu eigenlijk beweegt

Linda911 schreef:Als het binnen voorbeen meer naar voren gaat zit je in de goede galop! Goed in de bocht proberen aan te springen, buitenbeen goed naar achter en goed stelling vragen naar binnen toe!