Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LuckyLuna schreef:Vroeg heb ik de spring ruiters bij ons opstal zowat aangestaard als zij bezig waren.
ik wou elke beweging die zij maakte zelf goed proberen.
en uiteindelijk merkte ik echte verbetering
dus ga goed kijken naar hoe andere mensen dit doen.!
neem het in je op en probeer het na te doen.
het verschil wat is zag tussen hen en mij was dat ze hun kont op de hindernis naar achteren drukte in plaats van alleen blijven staan in de beugels
hahaheleenwolf schreef:Hier ben ik afgelopen weken veel mee bezig geweest, dus ben nu experthaha
Je moet je knieën los hebben van het zadel zodat je als een soort scharnier mee kan laten bewegen in de beweging van je paard.
Je moet dicht bij je paard blijven.
Je rug ietsjes hol maken.
En evenveel steun op beide beugels.
Als je je zit echt goed wilt oefenen kan je in-uitjes neerzetten en daar je zit op oefenen of kleine hindernisjes een paar keer in de week als je klaar bent met je dressuurwerk.
Tip met de in-uitjes: als je twijfelt over de afstand tussen de hindernissen etc. pony is 3m paard 3.5, maar dat moet je eerst even uitvogelen wat het fijnste is voor je paard/pony.
Na een paar keer kan je je teugels in een knoop doen en je handen los laten (doe dit liever niet alleen) en bijv. je hoofd aanraken etc.
Bimmerd schreef:Ik zit al 4 jaar op springles
Bimmerd schreef:heleenwolf schreef:Hier ben ik afgelopen weken veel mee bezig geweest, dus ben nu experthaha
Je moet je knieën los hebben van het zadel zodat je als een soort scharnier mee kan laten bewegen in de beweging van je paard.
Je moet dicht bij je paard blijven.
Je rug ietsjes hol maken.
En evenveel steun op beide beugels.
Als je je zit echt goed wilt oefenen kan je in-uitjes neerzetten en daar je zit op oefenen of kleine hindernisjes een paar keer in de week als je klaar bent met je dressuurwerk.
Tip met de in-uitjes: als je twijfelt over de afstand tussen de hindernissen etc. pony is 3m paard 3.5, maar dat moet je eerst even uitvogelen wat het fijnste is voor je paard/pony.
Na een paar keer kan je je teugels in een knoop doen en je handen los laten (doe dit liever niet alleen) en bijv. je hoofd aanraken etc.
Ik heb maar 2 hindernissen
En Mijn pony wil geen in uitjes springen
) en dan kijken of je balans ook goed is op de hogere hindernissen. Door de gallopbalk kom je vrijwel altijd uit en kom je de dubbel makkelijker door. Dit heb ik van de week nog gedaan bij het HTC. Ook leuk als je een keer wat hoger wilt springen.