Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ynid1 schreef:Volgens mijn instructeur en die heeft een behoorlijk niveau gereden 1/3 op de binnenteugel in de volte en 2/3 op de buitenteugel. Ga je recht door dan ongeveer gelijk of iets meer op de buitenteugel.Afhankelijk hoe je paard reageert. Verder mag je niet steunen op de teugel en moeten de handen zo stil mogelijk gehouden worden.Als je de teugels te los houdt gaat je paard te diep lopen en dat is ook niet goed.
bloemxblad schreef:@xSlvna, mijn instructrice zei eigenlijk dat ik over het algemeen (de hele les) met meer druk moest gaan rijden, omdat ik nu zo weinig druk heb heb ik dus blijkbaar minder contact en dus minder controle.
xSlvna schreef:bloemxblad schreef:@xSlvna, mijn instructrice zei eigenlijk dat ik over het algemeen (de hele les) met meer druk moest gaan rijden, omdat ik nu zo weinig druk heb heb ik dus blijkbaar minder contact en dus minder controle.
Dit is best kul. In rijd een puppy en deze rijd ik met zo min mogelijk druk, net als mijn renpaard. Beide rijd ik bijna letterlijk op de pinken, nauwelijks contact, maar wél net dat beetje contact wat ervoor zorgt dat ik niet tussen los en vast slinger (dit voel je snel, alsof je tikjes/rukjes in je handen krijgt, dit moet je niet voelen).
'Controle' heb je pas nodig als het paard iets doet wat niet mag (onder je weg schiet od.), tot dan zorg je dat je zo rustig en zacht mogelijk in de hand bent.

xSlvna schreef:Alsnog is het geen oplossing om met strenge hand te rijden als het paard rustig is, deze strenge hand hoort pas in te treden zodra het paard heet wordt.
.