Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Een paard kan alleen hangen als jij blijft vasthouden. Niet naar hulpteugels grijpen, dit moet je anders oplossen. Heb je les? Wat zegt de instructie? Of de instructie degene de je de hulpteugels aanraadt?

Cassidy schreef:Het lost het probleem niet op. Methode van Maralyn is veel beter. Hou je aan het advies van de instructie, en zet alle andere adviezen even in de ijskast. Slof kan heel handig zijn om je ergens doorheen te helpen werken, maar ik zou dat pas als allerlaatste optie kiezen. Als je dit rijtechnisch op kunt lossen leer je daar ook zelf veel meer van.
Eline_S_S schreef:Cassidy schreef:Een paard kan alleen hangen als jij blijft vasthouden. Niet naar hulpteugels grijpen, dit moet je anders oplossen. Heb je les? Wat zegt de instructie? Of de instructie degene de je de hulpteugels aanraadt?
Mijn instructrice raad mij aan om de methode van maralyn te gebruiken. Maar er zijn ook mensen geweest die mij dus die slofteugel aanraadden. Ik was dus even benieuwd, of een slofteugel hierbij nou echt zou werken.
PaulinBijoux schreef:Loslaten is heel eenvoudig. Als je in je normale positie zit dan open je je handen waardoor de teugel direct uit je handen glijden, haha.
Oke zonder grappen: voorwaarts rijden en overgangen rijden. Voorwaarts blijven denken. Hangt je paard toch ben je toch niet voorwaarts genoeg. En ja, teugels opeens loslaten als hij gaat hangen werkt wel. Probeer ook een met lange teugels te rijden
. Maar ze is juist wel voorwaarts, alleen op de verkeerde manier, ze dendert heel erg door op dr voorhand. Afgelopen les heb ik mn teugel langer gelaten en kleine ophoudingen gegeven als ze weer ging hangen en denderen. Het was ook wel een rare bui nu, hoop dat t volgende keer beter gaatxd. Aliciab schreef:PaulinBijoux schreef:Loslaten is heel eenvoudig. Als je in je normale positie zit dan open je je handen waardoor de teugel direct uit je handen glijden, haha.
Oke zonder grappen: voorwaarts rijden en overgangen rijden. Voorwaarts blijven denken. Hangt je paard toch ben je toch niet voorwaarts genoeg. En ja, teugels opeens loslaten als hij gaat hangen werkt wel. Probeer ook een met lange teugels te rijden
Ah dankje! Maar het probleem wordt natuurlijk dan wel dat ik de teugels heel lang heb. Maar ze is juist wel voorwaarts, alleen op de verkeerde manier, ze dendert heel erg door op dr voorhand. Afgelopen les heb ik mn teugel langer gelaten en kleine ophoudingen gegeven als ze weer ging hangen en denderen. Het was ook wel een rare bui nu, hoop dat t volgende keer beter gaatxd.
aeolusnr1 schreef:Uit je antwoord hier blijkt al heel duidelijk dat je er eigenlijk niet in geloofd, en daar begint het al mee.
Je begrijpt niet echt wat "PaulinBijoux" wil zeggen met haar tekst.
Je zegt ik heb dat allemaal al geprobeerd maar bij mijn paard lukt dit niet
Aliciab schreef:Misschien begrijp ik het wel verkeerd, maar als mijn instructrice elke keer zegt dat ik te snel ga en ik de andere paarden voorbij ga, denk ik dus niet dat het paard voorwaartser moet. Misschien doe ik het verkeerd, daarom vraag ik tips, maar om dan maar gewoon nog harder te gaan terwijl iedereen zegt dat ik te hard ga vind ik ook niet handig...
maralyn schreef:Hangen is balans in jou handen zoeken, voorwaarts op lossen en teugel geven en oppakken.
Bij sommige paarden liet ik de teugels wel eens in 1 keer los. Omdat ze dan als het ware in het diepe vallen, schrikken ze zich rot. Meteen been geven, anders kunnen ze gaan strompelen omdat ze op de voorhand komen, en ga je samen op de grond.
Voorwaarts oplossen dus