Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarliesV schreef:Ik tel het zelf dus wel bij de training op.
Reden; ik ga ook niet in de ochtend in de bak rijden en dan 's middags nog weer zadelen om een uurtje naar buiten te gaan.
Dan werkt ze imo 2x op een dag.
Zou het als rustige training beschouwen.
Bizzybijtje schreef:MarliesV schreef:Ik tel het zelf dus wel bij de training op.
Reden; ik ga ook niet in de ochtend in de bak rijden en dan 's middags nog weer zadelen om een uurtje naar buiten te gaan.
Een half uur stappen is toch helemaal niet zwaarZou het als rustige training beschouwen.
niet helemaal denk ik.Bizzybijtje schreef:MarliesV schreef:Ik tel het zelf dus wel bij de training op.
Een half uur stappen is toch helemaal niet zwaarZou het als rustige training beschouwen.
ik ga na een uur trainen nog makkelijk een uur naar buiten meteen erna, of als ik smorgens gereden heb zadel ik hem smiddags gewoon weer op om een uur of Miss wel langer te gaan buitenrijden, alsof mn pony moe word van 3/4 stappen en stukken galop.
buiten staan vind ik geen beweging voor een paard. Amiigo schreef:Ja iddik ga na een uur trainen nog makkelijk een uur naar buiten meteen erna, of als ik smorgens gereden heb zadel ik hem smiddags gewoon weer op om een uur of Miss wel langer te gaan buitenrijden, alsof mn pony moe word van 3/4 stappen en stukken galop.
A_nouk, een paard loopt vanuit de natuur 10-15 km oer dag, dat haalt die echt niet in de paddock of weidebuiten staan vind ik geen beweging voor een paard.

A_nouk schreef:Amiigo schreef:Ja iddik ga na een uur trainen nog makkelijk een uur naar buiten meteen erna, of als ik smorgens gereden heb zadel ik hem smiddags gewoon weer op om een uur of Miss wel langer te gaan buitenrijden, alsof mn pony moe word van 3/4 stappen en stukken galop.
A_nouk, een paard loopt vanuit de natuur 10-15 km oer dag, dat haalt die echt niet in de paddock of weidebuiten staan vind ik geen beweging voor een paard.
Dat kan delen we niet dezelfde mening
Die van mij is in de wei zo druk met spelen en lopen rennen etc dat ik het wel degelijk beweging noem.
Ik kan het iig tijdens het rijden goed merken aan zijn energie of hij een rustig dagje heeft gehad of niet...
Afgezien dat het imo een basisbehoefte is vind ik het wel iets waar je in je training rekening mee moet houden. Een paard wat 24/7 op stal staat is in zijn energie heel anders als een paard wat wel buiten komt. Paard wat binnenkomt heeft heel wat energie over waar je je training ook op af kan stemmen.