Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
npdgm schreef:ik heb mijn pony net ingereden, hij heeft alles snel opgepakt en is nu 3,5 jaartjes oud, en ik vroeg me af of er een bepaalde leeftijd is waarmee je op bos kunt dat het verantwoord is i.v.b. ontwikkeling van de pony. ik weet dat het grotendeels afhangt van de conditie maar kvroeg me gwn af of je met zo'n jonge pony al ritten kunt gaan maken van bij: 4-5 uur?
. Groeten en veel plezier met je paard. npdgm schreef:met rustig opbouwen bedoel ik ook de eerste keer een half uurtje en ook maar een keer in de 2 weken en dan langzaam gaan opbouwen. en dan samen met een oudere pony en ervaren ruiter
npdgm schreef:met rustig opbouwen bedoel ik ook de eerste keer een half uurtje en ook maar een keer in de 2 weken en dan langzaam gaan opbouwen. en dan samen met een oudere pony en ervaren ruiter
Sylbana schreef:4 - 5 uur vind ik al lang met een 10 jarig paard die vanaf zijn 4e al beleerd is en bij wijze van spreke 6x in de week loopt, haha. Of ligt dat aan mij?
cissy schreef:TS hoe zie jij opbouwen? Over hoeveel tijd bijvoorbeeld, je zegt nu dat zo'n jonge pony dat wel kan maar met opbouwen ben je wel even bezig voordat je zover bent om zo lang het bos in te gaan. Dan is ie ook niet zo jong meer....
Wat je in de 4 uur doet is ook van belang, heb je daarin pauzes ingelast, zadel eraf en zo, of rij je aaneengesloten door met flinke stukken tempo rijden?
natuurlijk niet de eerste keer