Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xChanelx schreef:Twee weken geleden denk ik, heb ik heel fijn gereden: alle hulpen kwamen perfect door: ik had eigenlijk bereikt wat ik wilde. (Natuurlijk gaat het niet zo makkelijk, dat weet ik ook, maar ik stapte in ieder geval met een heel fijn gevoel van m'n verzorgpaardje af.)
Plotseling, afgelopen zaterdag, ging het hoofd de lucht in en liet ze zich niet meer rijden. Ze wilde alleen heel hard draven en eigenlijk niet meer stoppen of wijken of buigen...
Afgelopen week ging het alweer een heel stuk beter, ze liet zich weer fijn rijden, maar ze liep weer scheef en hing veel meer op mijn handen, dus op haar voorhand. Dit zijn o.a. mijn werkpunten, maar omdat ze daarvoor dus heel fijn liep, vond ik deze "terugval" erg apart.
Toen ik hier weer actief mee bezig ging, (binnenhoefslag, overgangen, figuren) liep ze aan het eind wel veel beter, maar toch vind ik het raar. Ook is haar draftempo te hoog (overhaast) en ik denk dat ze hierdoor moeite heeft met haar balans.
Daarom probeer ik haar nu iets rustiger te laten draven, maar soms pakt ze dan op een kant het bit vast en maakt een raar huppeltje.
xChanelx schreef:Kort gezegd zoek ik dus tips voor:
1) Het activeren van de achterhand
2) Het loslaten van de voorkant, dus het niet meer hangen op mijn handen
3) Het omlaag brengen van het draftempo, zodat ze meer in balans kan lopen, zonder dat ze hierbij takt verliest
xChanelx schreef:Opmerking: Ik heb les, alleen momenteel niet, omdat ik bij een particulier rijd, die enkele paarden heeft. Enkele paarden hiervan zijn gedekt, dus een groepsles is tijdelijk niet mogelijk en privélessen zijn niet mogelijk.