Hoe moet ik nou zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coda

Hoe moet ik nou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 20:58

Hoi bokkers,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb laatst bij een instructrice een les ingehaald en die wees me erop dat ik de hele tijd te veel naar achteren zit en dat het daardoor niet altijd even goed lukt met het aanspringen in galop.

Nou zegt mijn eigen instructrice dat ik juist teveel naar voren zit.

Wie moet ik nu geloven?

ElsRoosje

Re: Hoe moet ik nou zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:59

Dat is lastig zonder foto :p

Coda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 21:01

ElsRoosje schreef:

Ja ik heb ook niet echt zo snel een foto, maar weten jullie misschien wat juist beter is?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:02

Coda schreef:
ElsRoosje schreef:

Ja ik heb ook niet echt zo snel een foto, maar weten jullie misschien wat juist beter is?

Geen van beide, recht zitten is het beste :P

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:03

De een zegt te veel naar achteren, de ander te veel naar voren.. Ze zitten lekker op 1 lijn :+ Of jij veranderd van rijden. Geen van beide is goed.

Maar zonder foto kan ik zelf er niet over oordelen :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:38

Je zou eens kunnen vragen welk stuk van je rug er bedoeld wordt. Best kans dat de een je holle rug bedoeld en de ander je schouderpartij :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:20

Had ik ook de ene les was het: je zit te veel naar voren de andere les is het: je zit te veeel naar achteren xp bleek dus dt ik het rijgedrag van een vriendin had overgenomen :+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:32

Misschien zit je met je kont teveel naar achter in het zadel en hang je voorover, of net andersom. Maar verder zijn er ook persoonlijke voorkeuren van instructeurs. De een wil dat je wat mee gaat in de beweging ook in je houding iets voorover, de ander wil dat je absoluut rechtop zit op de rug, en dat vind de ander dan weer teveel 'naar achter'. Ik zelf vind het ook per paard wat verschillend, als ik op mijn paard teveel mee ga in de beweging in mijn houding, dus iets uit het lood met mijn bovenlichaam voorover, dan loopt ze niet meer lekker. Ik zit dus rechtop, en soms voelt dat als iets achterover, maar is het niet (in spiegels). Als ik echt ga zitten, gaat zij meer dragen.

Ik zou zeggen: stick to de instructeur waar je paard het beste loopt, en wissel niet teveel van instructeurs in dit geval. Maak een keuze daarin, anders blijf je twijfelen. Tenzij je heel wisselend zit per keer en echt nog zoekende bent natuurlijk, dat kan ook nog.

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:35

Kijk of je en filmpje kan laten maken. Zo kun je zelf ook zien wat je nou precies doet. Maar recht zitten is in ieder geval het juiste