Na een tijdje niet gereden te hebben, ben ik inmiddels terug een maand en half aan de slag met paardrijden. Het rijden op zich gaat behoorlijk goed, maar ik loop steeds opnieuw tegen hetzelfde probleem aan: ik kan niet doorzitten (of toch niet deftig). Nu, dit is nooit mijn beste vak geweest, maar ik heb het gevoel dat het er alleen maar slechter op word. Momenteel rijd ik op een erg brave merrie, die eigenlijk een echte zetel is, alleen, zo voelt het voor mij niet aan. Wanneer ik eventjes goed doorrijd, lukt het doorzitten ook wel beter, dus ik denk dat het voornamelijk aan spanning ligt in mijn lichaam. Na een tijdje ontspan ik meer vermoed ik. (Overigens heb ik tijdens het andere werk geen spanning in mijn lichaam, het lijkt gewoon alsof ik me erg opspan op het moment dat ik moet doorzitten). Ook val ik naar voor, waardoor ik niet echt op mijn kont zit, ik zit meer 'op' mijn paard dan 'in'. Dit komt voornamelijk door het feit dat ik behoorlijk wat druk op mijn stijgbeugels steek, wat nu wel aan het beteren is.
Zijn er hier nog mensen die hier moeite met hebben? Wat helpt jullie? Ik hoor het graag!

Groetjes!
.
.
Of inderdaad zingen, zal misschien beter zijn voor mijn lijn.
). als je het ooit eens aandurft om een keer zonder beugels te gaan rijden begin dan in stap en desnoods iemand die in de buurt blijft waarmee je kan kletsen ( ontspan je ook van
).