aangaloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JANNAXO

aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:27

hallo allemaal
ik heb een hele lange tijd heel erge angst gehad met veel oefenen ben ik uiteindelijk van deze angst afgekomen en zit ik weer helemaal rustig en ontspannen op het paard, ik wil nu ook weer gaan beginnen met het galopperen maar als ik wil gaan aangalopperen lukt me dit niet en gaat ze alleen harder draven, ik weet echt niet meer hoe ik gewoon goed aan kan gaan galopperen zonder dat ze in arbeidsdraf gaat of op het verkeerde been gaat aangalopperen. heeft iemand tips of weet iemand wat ik moet doen?
dankjewel alvast.

isawessels00

Re: aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:30

Stelling naar binnen vragen, doorzitten, buitenbeen naar achter leggen, en aansporen, desnoods tikje met de zweep

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:42

Niet met je buitenbeen gaan rammen, juist meer aandrijven met binnenbeen.

RoryG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:59

duidelijk zijn in je hulpen en je paard wel controleren wat betreft tempo in draf.

Nino_2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:26

Heb je iemand in jouw omgeving die je kan helpen? Diegene kan dan op het moment dat jij je hulpen geeft kijken, of je iets fout doet en dan tips geven wat je anders kan doen. Het is moeilijk om hier te zeggen wat je moet doen, want misschien doe je dat wel al goed, of werkt dat niet bij jouw paard. Succes!

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:35

in de hoek aangalopperen, doorzitten, stelling naar buiten desnoods tikje met zweep

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:38

Rustig draven, niet opjagen of blijven aansporen.
In de hoek, goed doorzitten, stelling naar binnen vragen, buitenbeen beetje meer naar achter leggen en binnenbeen op de singel en dan aandrijven. Desnoods tikje erbij, paard weet best wat ie moet doen als jij duidelijk bent in je hulpen.

ElsemiekexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:18

Eerst zorgen dat je paard continu op één tempo blijft draven, en ook onder zijn tempo kan draven. Vervolgens blijf je het proberen. Zorg dat je duidelijke hulpen geeft. Iedere keer dat het niet lukt pak je hem zo snel mogelijk terug, in een normaal tempo, en vervolgens probeer je het weer opnieuw. Dit is een kwestie van de aanhouder wint (:

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:29

Als je paard harder gaat draven als jij de galop hulpen geeft, denk ik dat je naar voren kukelt (misschien omdat je het toch nog een beetje spannend vindt) en daarmee dus op de voorhand hangt waardoor het moeilijk wordt om aan te springen voor je paard, en je een ophouding op je buiten teugel vergeet, waardoor hij ook onder je vandaan kán rennen.

Kom je hier niet doorheen, echt even om goede hulp vragen. Vaak voel je zelf in eerste instantie niet wat je fout doet. ;) Succes!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:06

Je moet even door je angst heen. Je hoeft het (de eerste keren) niet zo heel netjes te doen, als het paard maar in galop gaat. Probeer de cowboy-manier: gooi bij wijze van spreke de teugels los, roep "jiha!!!", maak overdreven galopbeweging met je heupen: als je paard maar snapt wat je wil. Daarna kan je subtieler worden met je hulpen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:45

Over rustig draven... Ik heb een Tinker gereden die vanuit een rustige draf simpelweg niet aan kon springen. Ik liet m dan ook maar draven draven draven, met been gallop hulpen blijven geven en verder idd cowboy style, teugels los en aansporen met je stem.
Want hij heeft waarschijnlijk al even niet meer gegallopeerd ? Misschien moet hij zelf ook even herontdekken dat hij dat onder het zadel ook kan... En als ie het eenmaal een paar keer gedaan heeft zal het aanspringen ook steeds makkelijker gaan