Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

countrygirl4 schreef:tja moeilijk,, het is gewoon een kwestie van goed blijven opletten tijdens het rijden,
je zou wat oefeningen kunnen doen voor je concentratie.
Of is het zo dat je paard begint te trekken en andere dingen uithaalt na een tijdje? Want dan moet je daar meer op trainen
Strasshorse schreef:hoe komt het dat je je concentratie verliest?
vind je de les saai? is er niet genoeg afwisseling?
ik denk dat dat ook erg meespeeld.
probeer daar eens op te letten
dresjoepie schreef:Er zijn tegenwoordig spring teugels te koop met verschillende vlakken kleurtjes zo handig je handen met losrijden bij blauw en pak je hem wat meer op handjes bij roze
Heb er zelf ook mee gereden omdat mijn teugels in galop steeds langer werden super handig
Anders even met een kleurtjes tape de plaats markeren waar je je handen moet houden
Het is namelijk makkelijker je op een leuk kleurtje te concentreren
evelien11 schreef:Springteugels hebben 'blokjes' waardoor je het gemakkelijker is om je teugels op maat te houden.
asdfghjkl16 schreef:Probeer zelf ook af en toe te ontspannen. Ga na een kwartiertje geconcentreert rijden even een paar minuten minder geconcentreert stappen aan de lange teugel. Leg dit ook aan je instructrice uit, misschien weet die iets waardoor je geconcentreerdwr blijft
Sassol schreef:Belangrijk is dat je het hoofd van je paard blijft volgen. Dat betekent dus dat je schouders, ellebogen en polsen als 'veer' fungeren. Probeer daar eens een tijdje op te letten. Eerst in stap, dan in draf en dan galop. Dus echt het hoofd van het paard volgen.
StheBestMT schreef:Als je het niveau wat laag vindt, vraag eens aan je instructeur of ze een leuke uitdaging heeft, of als jouw niveau niet bij de rest van de groep past, vraag of je naar een andere les kunt wat wel bij jouw niveau past.
Als dat niet kan, probeer jezelf bezig te houden. Voltes, overgangen... Ik weet niet hoe vrij jullie zijn in de les, maar kan misschien helpen (:
marachels schreef:Inderdaad kleurtjes op je teugels! En afentoe even een pauze tussendoor: stappen met een lang teugeltje. en als je dan wel aan het werk bent, jezelf ook goed bezig houden of evt naar een andere les, meer op niveau? Aangezien je aangeeft het soms saai te vinden..
xx_essi_xx schreef:die teugels met de kleurtjes zijn ook echt super fijn! die kun je ook een soort van indrukken
maar ze zijn wel aan te raden en gewoon een keer proberen te rijden zonder handschoenen
daar wennen je handen waarschijnlijk wel aan want ik heb nooit handschoenen aan
niet dat ik hard trek, maar het irriteert enorm.Loesje11 schreef:Ik zou wel handschoenen aanhouden als ik jou was, anders krijg je vast blaren