Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik denk dat het beste is wat je kan doen gewoon negeren. Maar zeker niet straffen oid, behalve als hij echt gaat steigeren bijvoorbeeld. Dan mag je hem imo flink op z'n donder geven.
dat vergeet ik altijd.. Maar het moment dat ik de bak inga is hij al kijkerig. Denk dat dit ook komt omdat hij altijd buiten heeft gereden en dus de bak niet echt gewend is. De zijde van de muur zeg maar is er niks aan de hand. Het gaat echt puur alleen om de open zijde. Daar ziet hij natuurlijk andere paarden voorbij lopen/draven/galopperen enz. en mensen. Ook schrikt hij van geluiden en onverwachtse bewegingen. In stap is hij wel kijkerig, maar doet verder niks. Soms komt hij wat naar binnen of spant hij zijn lichaam aan. Maar meer ook niet. T zijn fracties van secondes. Zodra ik ga draven doet hij dit ook, maar in galop springt hij gwn weg. Niet op hol, maar hij springt gwn weg. Ik probeer veel figuren te rijden en overgangen. Als ik bijvoorbeeld galoppeer ga ik naar draf bij dat stukje of draai ik snel een volte. Maar hij blijft zo kijkerig, schrikkerig. Ik krijg hem dan ook niet echt in stelling voor zover dat al lukt met zijn stijve nek (hij is net een giraf alleen staat zijn nek niet omhoog maar omlaag).
c3h2a1 schreef:Hoi,
Ik heb zeer vaak het probleem dat de pony/paard waar ik op rij niet door de bochten wilt en vaak van de hoefslag komt. Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?
Daarnaast heb ik sinds kort een verzorgpaard.
ik merk dat hij bij de open kant van de bak erg alert is: kijken, naar binnen komen en soms (vooral in galop) wegspringen. Loop altijd eerst met hem een rondje aan de hand door de bak, stap is er vrij weinig aan de hand, en als hij kijkt/stil wilt staan, spoor ik hem aan en probeer ik een beetje stelling naar binnen te vragen. Verder rijd ik veel figuren en overgangen. Meestal als ik galoppeer ga ik op dat stuk over na draf enz enz. Verder is hij heel braaf.. ook in galop.