galloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JANNAXO

galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:31

als ik ga galloperen druk ik mijn benen in de buik van het paard om dat ik bang ben om dan te vallen, maar dan gaat het paard er juist vandoor. ik probeer me steeds over deze angst heen te zetten maar dat lukt me niet.
heeft iemand tips om wel goed te galloperen zonder er vandoor te gaan?
XXX

rapunzelx

Re: galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:33

Voltes galopperen.

JANNAXO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:38

esmeerambo schreef:
Voltes galopperen.

dat heb ik ook geprobeerd, dat helpt even maar daarna blijft hij ervandoor gaan.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:50

Misschien moet je proberen het paard in de galop ook bezig te houden? Dat hoeft niet alleen met voltes ofzo te zijn.. Probeer ook vertrouwen te vinden waardoor je lichaam kunt ontspannen en je benen ook dat is uit eindelijk wel de bedoeling lijkt me toch? En probeer veel op je zit te rijden, in tempo wisselingen.

abu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:08

Probeer het paard in galop inderdaad bezig te houden in galop. Ga ontspannen zitten, concentreer je erop dat je ook rustig blijft adem halen zodat je je niet vastklampt. En gewoon veel oefenen dan gaat het vanzelf beter.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:11

aangezien dit probleem eigenlijk meer bij jouw ligt als bij je paard denk ik dat je aan jezelf moet werken.
Misschien moet je niet zo lang galopperen, maar steeds kleine stukjes en deze uitbouwen? Kan je wel gewoon goed doorzitten in draf?

JANNAXO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:19

Alice13 schreef:
aangezien dit probleem eigenlijk meer bij jouw ligt als bij je paard denk ik dat je aan jezelf moet werken.
Misschien moet je niet zo lang galopperen, maar steeds kleine stukjes en deze uitbouwen? Kan je wel gewoon goed doorzitten in draf?

ja dat gaat gewoon goed

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:23

zitles nemen Iemand vragen het paard aan de longe te nemen, Dan kun je zelf aan je zit werken.door gymoefeningen ed te doen.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:26

eens met pilliow, als je je beugels vaak wat korter zet heb je meer grip probeer ipv je benen on de buik heen te slaan ze in je beugels te drukken. knijp alleen met je knieën tegen je zadel. zal al stuk helpen ;)

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:27

Eerst een paar passen galloperen en dat steeds uitbouwen tot je het vertrouwen in het paard gevonden hebt.