Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jaadow schreef:Vanaf oktober rijd ik een fries en sinds een aantal weken ben ik ook gaan lessen met hem. Voordat ik hem ging rijden heeft hij een paar maanden weinig onder het zadel gereden. Eigenlijk alleen voor de kar gestaan rond die tijd. Tijdens het rijden probeer ik voornamelijk de achterhand sterk te maken, omdat hij nog erg op de voorhand loopt. Ook kan hij te diep lopen. Ter ondersteuning bij het oefenen dacht ik er goed aan te doen om te gaan lessen. Het valt mij op dat mijn instructeur veel aanwijzingen geeft die gebaseerd zijn op teugelhulpen. Ik voel me hier totaal niet goed bij omdat ik zelf altijd heb geleerd zo weinig mogelijk aan mijn teugels te zitten. Voornamelijk rijden met je zit en je been..
maar omdat hij "de instructeur" is ga ik twijfelen aan mezelf of ik het misschien zelf fout heb. Ik zou graag willen weten of de volgende technieken die hij aandroeg de juiste manier van rijden bevorderen:
- als hij te diep wil lopen moet ik mijn buiten hand omhoog doen. (Een stuk omhoog niet een klein beetje)
- de linkerhand is de moeilijke hand en dan moet hij meer loskomen wil hij stelling geven. Om dit aan te pakken moest ik contra stelling vragen op de volte en dan mijn linkerhand naar beneden en naar buiten doen. Richting de schouder zeg maar. Rechter hand op de plaats.
-mijn armen moet ik zo houden dat de teugels strak zijn en mijn armen helemaal gestrekt naar voren zijn. Geen knikje meer bij mijn ellebogen.
Verder valt het mij op dat ik tijdens het rijden telkens 'iets' met mijn teugels moet doen als iets niet lukt. Ik voel me hier totaal niet prettig bij en ik heb het idee dat thijs sinds ik zo rijd heel erg in de teugels gaat hangen.. Graag zou ik jullie mening willen.

Borahlover schreef:Misschien een hele stomme vraag maar is de afstamming van Thijs: Bente sport X Thomas?
Zo ja, dan weet ik welk paard het is en dan herken ik zijn probleem ook op de linkerhand, volgens mij heeft hij dit vanaf jongs af aan al gehad?
aeolusnr1 schreef:Er zijn meer dan één mogelijkheden om tot een goede training te komen en dan uiteindelijk ook goede resultaten te behalen.
Jouw eigen manier van rijden was zeker niet juist anders had het probleem zich helemaal niet voorgedaan.
Je hebt nu een instructeur (hopelijk een goede) je kan niet zo na een paar lesjes al gaan zeggen dat die alles fout aangeeft, die mensen hebben er heel wat jaartjes studie op zitten en hebben meestal al veel meer paarden zien lopen als dat jij in heel je leven zal zien lopen, dus geef het een kans, durf zelf te veranderen en zie tot wat het je zal leiden.
Eline0206 schreef:Borahlover schreef:Misschien een hele stomme vraag maar is de afstamming van Thijs: Bente sport X Thomas?
Zo ja, dan weet ik welk paard het is en dan herken ik zijn probleem ook op de linkerhand, volgens mij heeft hij dit vanaf jongs af aan al gehad?
Nee het ze heet Baronés du Rouet en is een afstamming van Balou du Rouet x Burggraaf. Het is ook niet zo zeer haar probleem maar eerder mijn probleem omdat ik mijn arm niet kan ontspannen ik zeg zeg maar in mijn hoofd tegen mezelf van laat de spanning in je arm los maar het lukt me niet om m'n arm dat te laten doen.
Eline0206 schreef:Borahlover schreef:Misschien een hele stomme vraag maar is de afstamming van Thijs: Bente sport X Thomas?
Nee het ze heet Baronés du Rouet en is een afstamming van Balou du Rouet x Burggraaf. Het is ook niet zo zeer haar probleem maar eerder mijn probleem omdat ik mijn arm niet kan ontspannen ik zeg zeg maar in mijn hoofd tegen mezelf van laat de spanning in je arm los maar het lukt me niet om m'n arm dat te laten doen.
aeolusnr1 schreef:Er zijn meer dan één mogelijkheden om tot een goede training te komen en dan uiteindelijk ook goede resultaten te behalen.
Jouw eigen manier van rijden was zeker niet juist anders had het probleem zich helemaal niet voorgedaan.
Je hebt nu een instructeur (hopelijk een goede) je kan niet zo na een paar lesjes al gaan zeggen dat die alles fout aangeeft, die mensen hebben er heel wat jaartjes studie op zitten en hebben meestal al veel meer paarden zien lopen als dat jij in heel je leven zal zien lopen, dus geef het een kans, durf zelf te veranderen en zie tot wat het je zal leiden.