wil niet lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen_Darryl

wil niet lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 15:39

hey,

Mijn paard is al 12, hij is altijd ondeugend geweest. Maar de laatse tijd gaat het niet goed met rijden, hij gaat niet door de hoeken, bokt heel veel in de gallop enz. Maar springen vindt hij fantastisch, dan doet hij zo goed zijn best! Dus ik weet niet zo goed waardoor het komt, want als we gaan springen heeft ie nergens last van. Ligt het er misschien aan dat hij het niet leuk vindt om dressuur te rijden? Of heeft ie ergens last van? De da is ook al geweest en die heeft niks gevonden waardoor hij pijn zou hebben, het ligt ook niet aan zijn voer ( ook al onderzocht ). Dus heeft iemand tips voor het trainen van hem waardoor hij weer beter luistert? Of heeft iemand het zelf ook ervaren, ik hoor het graag.

Gwen

Elles

Re: wil niet lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:40

PP >> RT-V

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:41

Laat je hem actief lopen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:43

er is denk ik maar 1 tip in dit geval: les nemen als je dat nog niet hebt.

Vanaf de computer is niet te zien wat de oorzaak is, daarvoor is beeldmateriaal en dan het liefst echt het zien rijden belangrijk.

Gwen_Darryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 16:03

esmeerambo schreef:
Laat je hem actief lopen?

Ja, hij heeft van zichzelf ook al wel een snelle stap, dus hij loopt wel actief, we hebben ook wel veel afwisseling in wat we doen dus ik snap het niet zo goed.

Gwen_Darryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 16:05

MarliesV schreef:
er is denk ik maar 1 tip in dit geval: les nemen als je dat nog niet hebt.

Vanaf de computer is niet te zien wat de oorzaak is, daarvoor is beeldmateriaal en dan het liefst echt het zien rijden belangrijk.

Ja we hebben al wel les, ik zal wel een keer een flmpje plaatsen dan kun je het zien.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:02

Misschien eens naar de osteopaat? Kan dat hij vastgelegen heeft en hem iets dwars zit. Als hij niets heeft, zou ik hem lekker veel afwisseling geven in het werk. Tijdens dressuur spring je af en toe een kruisje,of neem je wat balken mee. En lekker naar buiten.

Gwen_Darryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:12

Hamont schreef:
Misschien eens naar de osteopaat? Kan dat hij vastgelegen heeft en hem iets dwars zit. Als hij niets heeft, zou ik hem lekker veel afwisseling geven in het werk. Tijdens dressuur spring je af en toe een kruisje,of neem je wat balken mee. En lekker naar buiten.

bedankt!