Van braaf paard naar......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Van braaf paard naar......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 21:25

Ik heb geen idee of het hier goed staat verplaats het anders maar
Maar ik heb een probleempje,
Mijn pony sprong altijd goed en weigerde echt nooit!
Maar de laatste tijd weigert hij zo veel!!
Over een paar weken is de Brabants kampioenschappen en hoop dat hij dan niet weigert maar wat moet ik er aan doen ik weet het echt niet meer!
Ik rij gewoon nu gewoon het zelfde dan dat ik voor de weigeringen enzo reed maar ik weet het echt niet meer als het zo door gaat heeft het geen zin in. Te starten wat kan ik hier aan doen?? Sorry als ik spel fouten enzo heb ik Zitka me telefoon

original

Re: Van braaf paard naar......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:44

Wat vervelend dat het springen niet meer zo goed lukt.
Het klinkt alsof je pony je uit probeert. Heb je wel les?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:24

Het klinkt alsof je teveel wilt, de druk te hoog zet. Je hebt het over de brabantse kampioenschappen, misschien geeft dat bij jou zoveel spanning, dat je paard daarom niet springt?

Ik zou voor nu een andere ruiter laten springen, zo kan het paard laten zien wat er is zonder jou spanning. Springt het paard dan zonder problemen? Dan weet je hoe het komt. Springt het paard dan ook niet? Laat dan zadel en rug controleren. Het zadel kan in de weg zitten, en wellicht ben je een keer niet lekker neergekomen waardoor het paard een lichte blessure heeft.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:27

Het ineens weigeren kan vele oorzaken hebben.
Naast dat het dier misschien lichamelijk iets mankeert, jij misschien (zoals Angela al zei) te veel spanning hebt, zou het ook kunnen zijn dat je te veel en te vaak hebt gesprongen en je pony het springhart kwijt is.

Voor elk probleem is een andere oplossing

tjessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:31

Laat inderdaad de rug een keer checken. Probeer anders ook eens aande lijn te laten springen werkt meestal ook goed en is leuk voor de afwisseling.

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:37

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst weigerde mn pony nooit en sinds de laatste 2 wedstrijden ineens best vaak.. Nu vind ik het niet erg als het een keer wat minder gaat maar heb het gevoel dat ie gewoon eigenwijs is. Zn rug is laast nog nagekeken.

Ik volg even.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:33

De titel van dit topic is naar mijn idéé helemaal verkeerd gekozen
Een paard kiest niet zoals een mens dat doet, en dus even een stapje terug nemen en dan weer opnemen en goed opletten wat de mogelijkheden zijn is altijd zeer belangrijk.

QuintySnoepy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 07:04

original schreef:
Wat vervelend dat het springen niet meer zo goed lukt.
Het klinkt alsof je pony je uit probeert. Heb je wel les?

Ja ik heb iedere maandag springles

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:04

aeolusnr1 schreef:
De titel van dit topic is naar mijn idéé helemaal verkeerd gekozen
Een paard kiest niet zoals een mens dat doet, en dus even een stapje terug nemen en dan weer opnemen en goed opletten wat de mogelijkheden zijn is altijd zeer belangrijk.

Misschien handig om dan wat tips neer te zetten waar de topicstarter wat aan heeft.

Quinty, Ik zou eerst uitsluiten dat hij wat in zijn rug o.i.d. had, waardoor hij last heeft van het springen. Daarvoor kun je een dierenarts /fysio / osteopaat raadplegen. Als dat niet lukt is er misschien een goede instructeur die er kijk op heeft.

Als dat uitgesloten is zou ik gewoon met simpele gymnastiekjes starten. Balkjes, lijntjes met drafbalken voor de sprong : alles wat jullie weer plezier en vertrouwen geeft. Zeker niet de hoogte in. En blijf het afwisselen, niet alleen maar springen want sommige pony's gaan zich dan vervelen.

Als het gewoon niet meer gaat laat dan de wedstrijden even zittten en ga eerst weer lage oefenparcoursjes doen.

Veel succes, het komt vast goed!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:41

Misschien weer back to basic?
Balkjes draven?
Als dat goed gaat lage spongen?