handen met springen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovee_horses

handen met springen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:28

hi,

ik heb 4 jaar op een manege gereden waar ik de instructies kreeg dat ik mijn handen richting de oren moest doen (niet zooo ver natuurlijk ;) zodat mijn pony de ruimte had om te springen. Ik ben nu overgestapt naar een andere manege (omdat er niet zo ve werd gedaan aan springen, meer aan zit en dressuur). Op deze manege springen we elke les. Ik hou heel erg van springen alleen hier krijg ik andere instructies, ik moet mijn handen bij mij houden. (dus dicht bij het zadel) Ik heb dus altijd geleerd dat ik mijn handen wat meer naar voren moet doen.... wat is nou goed? Misschien klink ik nu wel heel dom :p maar het verward mij, dus vandaar.

Liever geen hatelijke reacties ofzo xD

DeTjoeter

Re: handen met springen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:58

Je hoort je handen zoveel mee te geven als jouw paard nodig heeft. Je moet dus wel je handen wat naar voren doen, maar de teugels mogen niet in een boogje hangen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:00

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:01

Volg de mond van je paard, niet overdrijven, maar zit je paard zeker niet in de mond boven de sprong, dat maakt het springen er niet leuker op.

Appelmoes_11Jarig

Re: handen met springen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:03

Liever de teugels in een boogje dan dat je in zijn mond zit...

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:34

Appelmoes_11 schreef:
Liever de teugels in een boogje dan dat je in zijn mond zit...

Helemaal mee eens, alleen lijkt het me wel lastig als je instructeur wat anders zegt, succes TS.