Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leeneliefje schreef:klinkt voor mij als een pony met heel veel pijn. En wat versta je precies onder 'aan de teugel rijden' ?
als dat betekent dat ze hem flink in de mond zit zou dat een oorzaak kunnen zijn van het steigeren.
knuffeldier schreef:Ondanks dat hij nu een goedpassend zadel heeft zou het nog best kunnen dat hij nog flink vast is en nog pijn heeft omdat zijn vorige zadel zo slecht zat en hij met zoveel dwang gereden is. Best kans dat met een paar keer goed los maken je het probleem een goed eind verholpen hebt. En voor de zekerheid ook even tanden na laten kijken.
Maar zo te lezen is er de afgelopen tijd best al veel bereikt, leuk!
Sorry dat ik het zo bot zeg maar bemoei met liever niet met de verzorging en mensen die ze bij haar pony neemt.
callass schreef:Zeker de tanden na laten kijken. En eventueel een osteopaat. Maar zoals je al zegt bij dr instructrice doet ze t ook maar pakt haar aan en ontspant ze, de pony is gewoon slim ze weet dat jou vriendin bang is en maakt daar gebruik van.
verder zou ik een dubbelgebroken bit nemen. Dat is zowieso vriendelijker voor de mond van een pony. En al helemaal als ik uit je verhaal opmerk dat de vorige baas nogal hardhandig en ruw was. Dat zal ook zo zijn geweest in zijn mond. Met een dun en scherp bit, je wil niet weten wat een pijn het beesje heeft geleden. Verder zou ik het rustig opbouwen. Maar dat doen jullie waarschijnlijk wel.
veel succes ermee! Ik zou het jammer vinden om te horen dat de pony weg zou moeten