Ik herken het probleem, heb het soms ook met mijn arabiertje.
De tactfouten in de middendraf zijn ook vooral omdat het achterbeen niet sterk genoeg is. Hierdoor krijg je taktfouten. Een hele goede oefening hiervoor is om niet een heel diagonaal te gaan strekken, maar kleine stukjes telkens. Je rijdt dus een stukje weg, en voordat hij een taktfout kan maken ga je al weer terug naar die arbeids/verzamelde draf. Door dit vaak te doen zet je je paard meer op het achterbeen en zal hij hier sterker in worden. Als deze oefening goed gaat kon je het uitbreiden door iets langer weg te rijden, en uiteindelijk kun je weer naar die hele diagonaal strekken!
Wat betreft het wijken vind ik dat je dat al erg goed doet. Je zou eventueel nog kunnen proberen om een stuk voor je linkerbeen te wijken en zodra je voelt dat hij over de buitenschouder valt zet je het om in wijken voor het rechterbeen, dit doe je een klein stukje en daarna wijk je weer terug voor het linkerbeen. Zo train je dat hij beter tussen twee teugels blijft en niet daar lekker doorheen valt.
Als je echt goed wilt dressuurrijden raad ik je iets meer les aan, ik weet natuurlijk niet of dat gaat. Maar anders kun je ook boeken lezen of informatie op internet verzamelen, kun je heel veel kennis uit opdoen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt:)