zo kan het maanden goed gaan en dan opeens krijgt ie het is zijn hoofd. als hij in de bak ervandoor gaat dan krijg ik het advies om hem gelijk flink door te laten galopperen maar dat lukt me niet omdat ik eigenlijk op dat moment aan het overleven ben...ook probeer ik hem om te trekken maar hij is zo sterk. ik rijd met een pelham stangbit met rubber erom heen en een kettinkje. maar hij pakt gewoon het bit beet en je hebt niets meer in te brengen.
als ik met hem buiten rijd dan rij ik altijd samen met iemand en als de ander iets niet durft gaat de mijne koel voorop
hij doet het ook vaak als er iets van hem gevraagd word, bv netjes aan de teugel lopen. opeens is hij dat zat en spurt er dan vandoor ook met een andere ruiter erop. af en toe rijd er een man op die western rijd en daar flikt hij het niet bij. ik heb al redelijk wat grondwerk met hem gedaan en daarbij luistert hij heel goed. in het begin niet toen wilde hij me elke keer een soort aanvallen en ging hij zeer dreigend en uitdagend voor me staan. ik weet ook dat ik meer strenger moet zijn en consequenter in gedrag.hij probeert me ook gewoon vaak uit. het is ook een heel humoristisch en nieuwsgierig paard , hij wil alles zien en liefst onderweg nog even aan alles en iedereen snuffelen. voor de kar is hij superbraaf en de wedstrijden vind hij ook echt leuk. maar nu zoek ik voor onder het zadel toch nog een remknop om veilig te kunnen stoppen . ik begin nu het toch wel zat te worden om elke keer dit mee te maken. ik ben dan net weer lekker relaxed aan het rijden en dan gebeurt er weer een ongeluk"met hem. eens loopt misschien verkeerd af , ik ben nl ook niet meer de jongste
52 en heb fybromialgy en zeer veel last van mijn polsen waardoor ik ook niet al te sterk ben en dat weet hij donders goed !ik heb hem al een keer bij een clinic van gert van t hof in ermelo opgegeven voor dit probleem...maar daar liep hij natuurlijk als een lammetje in de bak en deed alles wat gert van hem vroeg
advies was hem om te trekken...ja dat zou leuk zijn als me dat lukte. wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed advies voor me. ik heb ook gelezen over de one rein stop. heeft iemand hier ervaring mee ? alle hulp is welkom