Hallo, ik heb een vraagje, ik heb een 6jarige jazz ruin welke problemen met zijn rug heeft gehad, na 1,5 jaar van zadelmakers, tandartsen , thermografieen, poedertje hier, zalfje daar, osteophaten noem het zijn we eindelijk op het punt geraakt waarop het eindelijk goed gaat met hem en ik zijn rugprobleem heb overwonnen. Omdat hij 2 jaar extreem met zijn hoofd heeft geslagen (denk aan zo ver gestrekt dat hij jouw een bloedneus slaat) heeft hij een onderhals gekweekt waar je u tegen zegt, nu heb ik hem zover (mede mogelijk door creatine) dat hij eindelijk niet meer met zijn hals slaat, ik heb hem laatst ook voor het eerst eens met slof gereden, dit kon voorheen niet want bracht te gevaarlijke situaties teweeg. Ik rijd hem normaal met martingaal, nu wil ik hem eigenlijk officieel starten dus zal die martingaal weg moeten. Ik heb het laatst eens geprobeerd en ging het goed, maar gistern probeerde ik het nog eens en werd hij bijna gevaarlijk, hij had binnen 2 seconde door dat hij weer zo met zijn kop de lucht in kon gaan (en dan bedoel ik dus niet simpel zoals een jong paard zijn bit niet accepteerd), nee hij kijkt echt naar het plafon, is behoorlijk soepel in zijn hals en zijn rug duwt hij hierbij weg en die gaat dan ook alle kanten op, ik kan niks op dat moment, hij was zelfs zo ermee bezig dat hij bijna zijn evenwicht verloor en gewoon omkiepte met me. Ik denk dat het evenwicht problemen zijn, de steun die hem de martingaal wel geeft of zo? Maar hoe wen ik hem langzaam aan het feit dat die martingaal weg moet zonder met hem om te kiepen (ben laatst met hem omgekiept in de galop voor het geval mensen zeggen dat paard kiept niet zo makkelijk om
) Hoe haal je een paard van de martingaal af haha?
Laatst bijgewerkt door Eugenieke op 29-12-13 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt