zoals de titel het al zegt, mn haflinger die vind het leuk om ineens te stoppen of keihard op de bakrand af te rennen en dan dr echt net een millimeter voor de stoppen, soms ook echt heel moeilijk te sturen en gaat van hoefslag af. pas had ie last van zn rug maar dat is los gemasseerd en zn zadel past ook nog goed, naar mn houding is ook gekeken en die is ook goed gekeurd door mn instructrice het lijkt alsof ze geen plezier heeft in het rijden, weet iemand hoe ik zn vertrouwen krijg en zorg dat ie weer plezier in het rijden krijg, ik probeer zo veel mogelijk uit te proberen wat jullie reageren!
Als het nog een jong dier is kan het zijn dat het een periode is om je uit te proberen. Consequent zijn is dan belangrijk, en duidelijk straffen als hij niet luistert en belonen als het goed gaat. Vooral ook belonen dan weet hij dat dat plezierig is en zal hij proberen zijn best te doen. Misschien goed om even aan de longeerlijn te werken aan overgangen, en kijken of hij dan ook gaat "staken".
Animal
Geplaatst: 03-01-14 16:46
HA ---> RT-V
Op Rijtechnisch zullen ze je waarschijnlijk beter kunnen helpen met dit probleem, vandaar dat ik het naar RT-V verplaats.
aeolusnr1
paard heeft geen goede basis gekregen, en jouw rijtechnische kennis en kunde is onvoldoende om het paardje te kunnen overtuigen. Dit is geen gevolg van paard heeft er geen zin in, maar is enkel door verkeerde training en het uittesten van de mogelijkheden.