haflinger staakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedvroem

haflinger staakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:00

zoals de titel het al zegt, mn haflinger die vind het leuk om ineens te stoppen of keihard op de bakrand af te rennen en dan dr echt net een millimeter voor de stoppen, soms ook echt heel moeilijk te sturen en gaat van hoefslag af.
pas had ie last van zn rug maar dat is los gemasseerd en zn zadel past ook nog goed, naar mn houding is ook gekeken en die is ook goed gekeurd door mn instructrice
het lijkt alsof ze geen plezier heeft in het rijden, weet iemand hoe ik zn vertrouwen krijg en zorg dat ie weer plezier in het rijden krijg, ik probeer zo veel mogelijk uit te proberen wat jullie reageren!

aeolusnr1

Re: haflinger staakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:12

niks zelf gaan uitproberen, zeker niet aan de hand van hier goedbedoelde tips.
Neem privé les en bouw zo verder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:11

Er gaat iets fout in de samenwerking. Aan een goede instructeur uit te zoeken wat er niet goed gaat, meestal bij de ruiter.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:54

Ik heb precies dit probleem gehad. Met hulp van mijn instructrice heb ik het weten op te lossen voor mijn paard.

We weten nu sowieso te weinig om je te kunnen helpen. Wat doet je paard bij voorbeeld precies, en onder wat voor omstandigheden? En wat doe jij dan? Hoe lang rijd jij dit paard, hoe werd er in het verleden met 'm omgegaan? Dat soort dingen.

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:23

Koper schreef:
Ik heb precies dit probleem gehad. Met hulp van mijn instructrice heb ik het weten op te lossen voor mijn paard.

We weten nu sowieso te weinig om je te kunnen helpen. Wat doet je paard bij voorbeeld precies, en onder wat voor omstandigheden? En wat doe jij dan? Hoe lang rijd jij dit paard, hoe werd er in het verleden met 'm omgegaan? Dat soort dingen.

jaa indd, als je eerst alles uitlegt, misschien kunnen we je dan helpen...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:50

Je haflinger doet dat niet omdat hij het leuk vind, maar omdat hij waarschijnlijk niks van jou snapt, neem idd les van een goeie instructrice , via bokt leer je geen paardrijden,

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:51

je had precies hetzelfde topic hiervoor ookal geopend. ook met dezelfde tekst.
je hebt daar genoeg tips gehad geloof ik. ga daar ook eens wat mee doen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:39