ik ben nu sinds een paar weekjes (zo 1/2x in de week) het paard wat ik rijd stukje bij beetje achterwaarts aan te leren, ze heeft dit volgens mij nog nooit echt gedaan.
Ze begon eigenlijk wel redelijk goed, 2 stapjes, maar daar was ik ook tevreden mee voor de eerste keer
nu ik wat meer begin te vragen blijkt het dat ze echt niet verder gaat dan 2 stapjes, vandaag echt doorgezet ermee en steeds vriendelijk gebleven maar ze gaat nu helemaal in de staak
hoe ik het doe:
ik verplaats mijn gewicht iets verder achterin het zadel, leg mn been iets naar achter en geef zachtjes druk en een zachte druk op de teugels terwijl ze helemaal fijn erdoorheen staat aan de voorkant.
als ik die hulp geef gooit ze meteen d'r hoofd in de lucht, (na een tijdje werd dat ook iets rustiger maar nog steeds niet echt ontspannen) en na 2 stapjes stopt ze of gaat ze een of meerdere keren omhoog (niet hoog maar meer hupsjes) daarbij gaat ze ook ontzettend scheef maar dat is nog het minste probleem
als ze echt tegendraads is springt ze omhoog en draait ze een kwartslag in de lucht

zo is het vandaag echt na 10-tallen pogingen gegaan en ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
ben daarna het op de grond gaan proberen, maar hier lijkt het ook niet echt beter te gaan, ze gaat weliswaar niet omhoog maar reageert gewoon nergens op.
ik ben dus op zoek naar tips! of andere methodes/oefeningen die ik kan proberen.
Ik heb ook les, alleen omdat ik op dit moment druk ben en zij ook en het vakantie is nu kan ik nog niet met haar eraan werken.