Hoe krijg ik mijn paard op de loodlijn?

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xoxololxoxo

Hoe krijg ik mijn paard op de loodlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 19:01

Ik kan mijn paard wel gewoon aanteugel rijden maar niet op de loodlijn. Ik zou niet weten hoe het moet en of er hulpen ofso voor zijn. Komt misschien heel dom over haha. En ik heb nog een vraag, en met deze vraag voel ik me echt heeel dom dus hier komt het : mijn paard heeft een langere rug en een langere hals, kan het dat wel??? Hoe krijg ik mijn paard netjes aan teugel in gallop ? Want ik kan wel gewoon rustig met haar galloperen en ook wel aanteugel, maar ik vind dat ze best lelijk gallopeerd want ze houd haar hoofd niet stil , zelfs niet aanteugel :( heeft iemand nog tips??

MarlindeRooz

Re: Hoe krijg ik mijn paard op de loodlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:04

Aan de teugel rijden is geen doel, maar iets wat je krijgt al je paard los is. Hoe rijd jij je paard nu aan de teugel?

Volg mijn hamstergekte:
@Hoardinghamsters

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:08

Oei even een paar stappen terug meid. Het gaat niet om het beeld en of iets lelijk of mooi is, het gaat erom hoe je correct rijdt. op de loodlijn is geen kunstje, geen oefening op zich. Ik zou me lekker gaan verdiepen in de term nageeflijk, staat meer dan genoeg over op bokt(toets maar in in het zoekbalkje) en zal je een hoop duidelijkheid geven over hoe het allemaal werkt. En uiteraard les nemen maar dat lijkt me vanzelfsprekend :)

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, Belgiƫ en Frankrijk.
Happystormchaser

Xoxololxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 19:18

Ik heb al les en ik weet dat het geen oefening is. Maar ik dacht dat ee misschien wel trucjes voor waren ofso. Mijn paard loopt nu vanzelf wel aanteugel hoor. Maar als ze dan bijvoorbeeld even ergens naar kijkt dan kneed ik eventjes met mn binnen hand en dan loopt ze weer rond. Maar weten jullie niet of je er niet zelf voor kunt zorgen dat het paard zijn hoofd stil houdt in gallop??

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:23

Als je paard vanzelf aan de teugel loopt dan kan ik je vertellen dat dit niet de juiste manier is om aan de teugel te gaan of hoe i khet liever zeg nageeflijk. Een paard is namelijk in het nageeflijk zijn niet aalleen maar met zijn hoofd mooi omlaag maar het hele lijf moet meewerken en dit moet vanuit je been en zit komen, je hand is slechts bijzaak.
Dus nogmaals, ga je eerst eens verdiepen in de juiste manier van nageeflijkheid, dat heeft oa te maken met ontspanning in de rug, een actieve achterhand en een fijn contact met de mond.

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, Belgiƫ en Frankrijk.
Happystormchaser

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie