aeolusnr1 schreef:Het was zeker niet als kritiek bedoelt hoor, ik zeg alleen dat het dus nog niet af is.
Maar het zelfdragend op de achterhand leren lopen is zowiezo voor een Tinker net iets moeilijker, maar kan uiteraard wel, net iets meer daar aandacht aan gaan geven zou mssn wel iets kunnen oplossen natuurlijk.
En ik zou je toch heel zeker aanraden echt dat filmpje van "Stacey Westfall world chapionship" eens goed te bekijken.
Mijn Tinker heeft daar inderdaad moeite mee, maar die heeft hier verder weinig mee te maken.
Voor het shownummer rij ik een Criollo, die zichzelf prima kan dragen (is overigens o.a ook western geschoold), maar het moeilijk vind om correct te blijven bewegen als ik niet met rijden bezig ben maar met andere dingen en daarbij dus mijn eigen hulpen 'stoor'. Beetje rechtdoor tuffen is het probleem niet, maar bv. korte wendingen in galop wordt dan toch lastig voor hem. Met alleen zit is dat misschien wel op te vangen, maar dan moet je je daar wel op concentreren en je eigen evenwichtspunt niet verschuiven en ik kan je verzekeren dat dat lastig wordt als je ondertussen ook nog andere dingen aan het doen bent.
Simpelman schreef:Je kunt met je "riem" (=rug) aanhoudende of voorwaartse hulpen geven, vandaar doen stierenvechters te paard (rejonadores) de teugels aan de riem.
Hun handen hebben ze natuurlijk graag vrij....
Bedankt voor de bijdrage.
Ik heb op Youtube wat filmpje hiervan bekeken, het voordeel lijkt dan dat je toch nog wat controle hebt over de mate van 'contact' zeg maar, i.t.t een bijzet.