Sinds een tijdje rijd ik ergens anders dan de manege waar ik wat jaren heb gereden. Het is een stal waar ze springpaarden fokken, dus in de lessen die ze daarnaast geeft komt springen dan ook meer aan de orde.
Wat zij mij echt liet inzien is dat ik vreselijk zit in de verlichte zit...
Eigenlijk zou ik een foto moeten hebben, maar die heb ik niet, sorry.Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Als ik in de verlichte zit ga dan ga ik helemaal gespannen zitten, als het ware alsof ik alles bij elkaar wil houden..Zou ook zo kunnen zijn aangezien ik hypermobiel ben, zou volgens mij best een deel erin kunnen hebben. Maar goed, mijn schouders zijn het ergst, ik ga naar voren en dan ga ik mijn schouders zo intrekken als dat je ongeveer doet als je het koud hebt.
Dan is het ook nog zo dat ik moeite heb met het meekomen van mijn handen. Doordat ik zo gespannen ga zitten weet ik niet zo gord wat ik met mijn handen moet. Nouja, ik weet waar ze horen, maar dat lukt dus niet, of daar zit ik dus te gespannen voor.
De laatste les merkte ik wel echt al verbetering. Ik ga langzaam al vooruit met springen, maar ik vroeg me af of mensen hier nog goede tips hebben, of misschien wel ervaringen!

En ze wijst me er ook constant op, maar het is gewoon dat ik die ontspanning, of in ieder geval dat soepele meegaan met de sprong, (nog) niet kan vinden. Vaker oefenen 'gewoon' moet ik ook doen! Zal ik goed onthouden!
) kwestie van er aan te werken. Wrs hebben ze je der nooit echt opgewezen . En dan is het wel moeilijk om een andere houding aan te nemen.