Ik zit nogal met wat problemen.. Om te beginnen zit het zo; wegens familie-omstandigheden heb ik al een tijdje geen instructie meer (gehad) maar maandag krijg ik weer les van Marlon van Wissen waar ik eigenlijk wel bij 'goed voor de dag' wil komen..
Maar ik merk dat ik de laatste weken weer erg omlaag is gegaan. Omdat ik de laatste tijd in een dipje zat/zit breng ik dat natuurlijk ook over op mijn paard.. Ik heb altijd een hele sterke rechter hand/arm. Het is een tijd erg goed gegaan met mijn rechterhand maar de laatste weken/maanden ben ik weer zo sterk geworden in mijn rechterhand/arm. Ik rijd eigenlijk alleen maar met rechts en heb niet evenveel druk op beide teugels. Links ben ik gewoon 'los' en kan ik mooi stilhouden. Maar rechts loop ik continu te hengelen, vast te houden, en naar me toe te 'trekken' om het zo maar te zeggen..Soms is het zo erg dat ik gewoon pijn krijg in mijn arm ervan en links is gewoon normaal en los. Het rijd heel onprettig..Links is normaal en rechts is supersterk. Ik heb gewoon geen gelijke druk. Hebben meerdere mensen hier last van? Zo ja, hebben er mensen (goede) tips voor mij waardoor dit probleem beter word of gewoon weggaat? En misschien tips tegen een dipje wat ik nu heb..
Ook is mijn paard de laatste tijd erg afgestompt. Mijn paard moet meer naar voren denken en niet dat ik hem elke pas moet aandrijven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn paard scherp aan mijn been is/komt? Alle tips zijn welkom, ik ben met alles blij..Bedankt!!
Groetjes.
Ik denk dat daar vanzelf wel op word ingespeeld. Ik hoop wel dat het goedkomt met mijn hand want dat is echt een mega probleem in mijn rijden en ik ben bezig met trainen voor het Z1 dus er zal zeker wat moeten veranderen !