Bit vastpakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:16

Hoooi Bokkers :wave:

Ik zie heel vaak voorbij komen 'mijn pony pakt zijn bit vast'. Misschien een hele domme vraag, maar wat houdt dat in :o ?

Ik heb al zoekfunctie gebruikt en op bokt wiki gezocht, maar daar kwam niet heel veel uit. Ik hoop dat jullie me beter kunnen helpen.

Het is gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid!

Doeeei :evaw:

ZivaB

Berichten: 40
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:45

hey, het bit vastpakken wil zeggen dat een paard of pony het bit vastpakt met zijn tanden. Hierdoor kun je dus niet of amper meer sturen..

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:56

rixt1996 schreef:
hey, het bit vastpakken wil zeggen dat een paard of pony het bit vastpakt met zijn tanden. Hierdoor kun je dus niet of amper meer sturen..


En hoe voelt dat als je erop zit? Alleen dat hij niet meer te sturen is? En wat zou je er tegen kunnen doen?

Happysil
Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: In het mooie oosten

Re: Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:12

Mijn paardje pakt het bit ook vast aan een kant.
Het voelt .... niet goed. Je hebt geen gevoel meer in je hand. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Je kunt dan niks meer. Ik rij veel overgangen en voltes zodat hij losser wordt in z'n nek en kaak en uiteindelijk laat hij dan los. En loopt hij weer als een zonnetje.

Anoniem

Re: Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:38

Bit vastpakken is technisch niet mogelijk. En paard heeft namelijk geen tanden of kiezen op plaats waar het bit ligt.
Wat er in feite gebeurt, is dat het paard de kaakspieren vastzet en het hoofd omhoog brengt, waarbij de onderhalsspieren worden vastgezet. Dat voelt alsof het paard het bit vastpakt.

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:06

Poek schreef:
rixt1996 schreef:
hey, het bit vastpakken wil zeggen dat een paard of pony het bit vastpakt met zijn tanden. Hierdoor kun je dus niet of amper meer sturen..


En hoe voelt dat als je erop zit? Alleen dat hij niet meer te sturen is? En wat zou je er tegen kunnen doen?

Ik heb dat ook met mijn paardje ik blijf dan gewoon achterover zitten en teugels proberen vast tehouden dat werkt toch het beste het voelt wel een beetje griezelig want je hebt zegmaaar niet veel controle meer over je paardje, maar na dat ze "het bit vast pakt" is ze wel weer heel fijn en rond ik denk dat mijn paardje het doet om gewoon even zijn hals te strekken klikt heel penny achting :D maar ik denk wel dat het zo is want mijn paard heeft geen last van het bit want een paardentandarts-bittenexpert heeft er naar gekeken dus het zal wel goed zijn :o