springen met hevige pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:57

Mijn gedachte :+

Maar ik snap gewoon niet dat je geen les kunt nemen, kun je de reden misschien sturen per pb?
De enige reden die ik echt kan bedenken dat het niet zou kunnen is geld, maar verder? Je hebt tijd, je hebt een pony, je mankeert niets (je kunt toch springen?) en je hebt het geld ervoor? Meer heb je niet nodig?

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:10

Nee ik bedoel dat het geen gevorderde les is en ik bedoelde niet aanleuning naar contact krijgen en de mond opzoeken, sorry
Dus de meeste die kunnen het nog niet zeg maar, alleen ik heb mn paardje daarintegen al netjes aan het lopen volgens mn instructeur ;)
Ik heb trouwens 'geleerdc van een vriendin die L2 rijd, dat aanleuning de mond opzoeken is, doormiddel van versnellen en teruggaan?? Die kan het ook fout hebben :P
Maar dit is offtopic ;)

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 13:33

Ik heb besloten om het gewoon te doen zoals het nu is. Na deze tips gaat het al beter en ik weet zelf wel dat ik geen risicos kan pakken maar tenslotte ben ik degene die voelt of ik het alleen aan kan of niet. Sirry is een geweldige pony met veel fitesse en bij het springen geraakt ze over enthousiast en daar kan geen enkele lesgzver iets aan vernderen, tenslotte doe ik het gewoon voor de lol en zeker zn vast niet vaak, tenslotte ben ik degene die met haar rijd en weet of het te gevaarlijk word, maar toch iedereen bedankt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:44

TS jou pony doet precies hetzelfde als mijn KWPner,als die op de hindernis af draaft en we zijn vlakbij vliegt ze als een gek er overheen.Als je al zo dichtbij de hindernis bent kan je de pony niet meer op de volte zetten,das te kort dan.Als ze al snelheid maakt een eind vóór de hindernis,gewoon een volte rijden,dan weer op de hindernis af,maakt ze weer sneldheid,weer op de volte.
Miss. leert je pony dan dat die pas mag springen als de snelheid minder is.Bij mijn paard werkt dat wel.
Veel succes.
Je pony is echt niet te oud om te springen,de mijne is al 26 en springt ook nog supergraag én doet het ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:05

elisedcl schreef:
Ik heb besloten om het gewoon te doen zoals het nu is. Na deze tips gaat het al beter en ik weet zelf wel dat ik geen risicos kan pakken maar tenslotte ben ik degene die voelt of ik het alleen aan kan of niet. Sirry is een geweldige pony met veel fitesse en bij het springen geraakt ze over enthousiast en daar kan geen enkele lesgzver iets aan vernderen, tenslotte doe ik het gewoon voor de lol en zeker zn vast niet vaak, tenslotte ben ik degene die met haar rijd en weet of het te gevaarlijk word, maar toch iedereen bedankt


Iedere fatsoenlijke lesgever kan er iets aan veranderen.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:35

jah, ik ga dan ook binnen een paar maanden op kamp en ik neem haar mee, ga dan ook springles hebben en tot dan doe ik mijn best om het voor haar zo leuk mogelyk te maken. bedankt iedereen voor de tips!

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:22

Waarschijnlijk komen er een paar vriendinnen van mij die top in springen zijn en die gaan mij miss wat extra les geven, ook heb ik gewoon wat handige tips gekregen en ik weet zeker dat die ook gaan helpen, dus je ziet, ik kan er zelf best ook wel uitkomen hoor met natuurlijk jullie hulp ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:23

Ik weet als instructrice zat tips om je pony onder controle te krijgen maar die ga ik hier simpelweg niet geven omdat je daar echt begeleiding bij nodig hebt en dat zijn oefeningen waarmee je niet zelf wat moet gaan aanklooien.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:24

Joolien schreef:
Ik weet als instructrice zat tips om je pony onder controle te krijgen maar die ga ik hier simpelweg niet geven omdat je daar echt begeleiding bij nodig hebt en dat zijn oefeningen waarmee je niet zelf wat moet gaan aanklooien.


ok ok, het is nu wel al duidelijk

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:25

Jij zegt nu dat het voor jou al duidelijk is, en ik denk dat jij vind dat wij overdrijven, en dat we jou willen kleineren en afkraken en dat is echt niet zo.
Maar je bent zelf niet echt een expert paardrijden, dus les is echt noodzaak, je zelf een beetje gaan behelpen aan de hand van een reeks tips, dat gaat het geheel er niet echt beter op maken.
Jij denkt van jouw paardje dat hij vrij hevig is, en dat hij een beetje overenthousiast kan worden, in zo'n situatie is er dus een tekort aan controle, en daar kan je echt wel aan werken, de fout zit echt niet bij het paard maar bij jou, en dat wil je blijkbaar niet graag horen.

elisedcl schreef:
Joolien schreef:
Ik weet als instructrice zat tips om je pony onder controle te krijgen maar die ga ik hier simpelweg niet geven omdat je daar echt begeleiding bij nodig hebt en dat zijn oefeningen waarmee je niet zelf wat moet gaan aanklooien.


ok ok, het is nu wel al duidelijk

xDemiGypsyx
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:50

volte rijden voor hindernis :)
en weer volte na de hindernis..

of schijn overgangen rijden voor de hindernis, dat werkte altijd bij mij :)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:53

Topic is al oud!