Jong paard leren voorwaarts lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ella_
Berichten: 465
Geregistreerd: 16-11-10

Re: Jong paard leren voorwaarts lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 20:00

Dankje voor de reacties!

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:50

NatasjavE schreef:
zillionke schreef:
hahah waarom zou je een paard voorwaarts willen lopen?
daar heb je toch alleen maar gedoe mee voor later
of ligt dat nu weer aan mij? _/-\o_ _/-\o_


Ha,...een kenner :roll: :O

Nee das waar...achterwaarts is beter.

iikk meen het , wat heb je er eigelijk aan?

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:57

Zilloinke: Je wil dat je paard ten alle tijde voorwaarts denkt! Paarden die terug denken gaan veel sneller in de staak/achterwaart/omhoog. Voorwaarts is dan altijd beter.

TS: Waarom gaat dit paard niet voorwaarts? Heeft het wel goed geleerd wat de voorwaartse hulpen zijn? Of heeft dit dier last van balans problemen en gaat het daarom vertragen?

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:02

Bij mij leren de jonge paarden o.a. het comando 'voorwaarts' aan de longe voordat ik erop ga. Als ik er dan voor de eerste keren op ga dan 'rijd' ik vooral op de stem. Na de eerste paar keren begin in voorzichtig met de normale hulpen te combineren met me stem.
Niet dat je daar nu nog wat aan hebt, maar een ander paard voor een jonge paard zetten lijkt me niet verstandig. Hij moet of zn eigen benen leren lopen en onafhankelijk zijn van andere paarden. Als je nu een ander paard er voor zet, hecht ze zich daaraan en moet je hem daarna weer zelfstandiger maken

lindas84

Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-11
Woonplaats: Midden nl

Re: Jong paard leren voorwaarts lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:04

Waarom gaat hij de bak niet door? Is hij bang/onzeker in de bak, dan kan een ander paard voorop prima helpen.
Ruimte tussen elkaar langzaam vergroten.

bij gebrek aan balans, hem de tijd gunnen, wel voorwaarts op hulp, maar tempo mag dan best wat rustiger. Dat komt dan met de tijd vanzelf.

bokken tegen de zweep is verzet, ik zou toch mijn hulp herhalen, tot hij naar voren gaat.
niet te lang rijden, hou het leuk voor hem..