Staart tussen de benen tijdens draf

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eight

Staart tussen de benen tijdens draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:39

Hallo bokkers,

Ik merk dat mijn haflinger tijdens het rijden de staart tussen zijn achterbenen heeft, en dan bedoel ik echt dat hij de staart mee naar voren neemt.. Hebben hier meer paarden last van? Ik heb het zelf nog nooit bij iemand gezien en ik vind het er persoonlijk raar uit zien. Hij is nu ongeveer een jaar onder het zadel en we zijn bezig met de ontspanning. Donderdag gaan we beginnen met lessen maar ik wilde graag weten of hier meer bokkers last van hebben en wat de oorzaak kan zijn?

Groetjes! :wave:

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:41

Edit: mijn reactie bleek niet het geval te zien!
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 13-11-13 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:42

Knijpt hij zijn staartwortel strak tegen zijn billen? Dan komt het door spanning. Anders niet en is het geen probleem, alleen een beetje een grappig gezicht.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

LaPucelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:43

Dat zie je vaak bij paarden die koehakkig zijn. Doordat de spronggewrichten dichterbij elkaar staan wordt de staart tussen die spronggewrichten mee naar voor genomen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LaPucelle op 13-11-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:43

De staartwortel zit niet strak tegen de billen maar het onderste deel van de staart wordt als het ware meegenomen door zijn hielen? Volgens mij heeft hij geen last van zijn rug, hij loopt verder namelijk heel ontspannen. Laatst reed er een ander op en toen viel het me pas op. Vanaf zijn rug zie ik het namelijk nooit!

kleinvosje

Re: Staart tussen de benen tijdens draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:44

Dan is het geen rugprobleem hoor, maak je geen zorgen. Wat LaPucelle zegt kan heel goed ermee te maken hebben.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:44

LaPucelle schreef:
Dat zie je vaak bij paarden die koehakkig zijn. Doordat de spronggewrichten dichterbij elkaar staan wordt de staart tussen die spronggewrichten mee naar voor genomen.

[ Afbeelding ]

Daar lijkt het wel op inderdaad!
Is koehakkigheid een probleem of gewoon een lichaamsbouw?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:46

Is lichaamsbouw. Ze hebben meestal een iets afwijkende manier van het plaatsen van de benen, wat je dan terug ziet in de wijze van afslijten van de hoeven. Hoeft geen belemmering voor de sport te betekenen!

LaPucelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:48

Nee hoor, kan niet echt veel kwaad. Het is een schoonheidsfoutje en wanneer het niet extreem erg is zal hij eer waarschijnlijk nooit problemen mee krijgen,
Wij mensen zetten onze voeten ook allemaal verschillen weg. Alleen is het bij paarden ongewenst. Men fokt liever een paard wat aan het ideaalplaatje voldoet, maar zo heeft bijna elk paard wel een schoonheidsfoutje. ;)
Dus maak je maar geen zorgen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:49

Mijn paard heeft dat ook, tijdens het longeren met dubbele longe zie je het goed. Als zn spieren warmer zijn en hij echt gaat sjouwen is het ook minder, heb ik opgemerkt.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:50

Heel erg bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wel iets aan! :)

LaPucelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:51

Graag gedaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:31

Kan ook gewoon een kwestie zijn van heel dikke staart, je ziet dit wel vaker bij haffie's, tinkers en friezen.
Soms icm wat afwijkende beenstand maar hoeft niet.
Zolang hij de staartwortel niet aanknijpt is het geen probleem.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie