Bang geworden na vallen/paard bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:45

dat is idd waar hoor, niet ieder koudbloed type paard is braaf, ik heb nog niet zo lang geleden een Fries/Brabander gaan trainen, eigenaar is er bang voor, en idd dat paard wou je als het ware even omverlopen, durfde te dreigen en wou wel eens trappen, idd die modellen zijn er even zo goed als bij de warmbloeden, en toch is er een gigantisch verschil.
Bij de warmbloeden denk je soms dat je hebt plaatsgenomen op een ongeleid projectiel dat als een raket vooruit schiet. maar ook dit is dan altijd een tekort aan opleiding en training.
De fout zit altijd bij de mens, niet bij het paard, maar er zijn idd paarden die een stap te hoog gegrepen zijn.

twinducklin schreef:
@ aeolusnr1 wat is dat nu voor vergellijking.. als je alleen ervaring hebt met koudbloeden zijn warmbloeden een stap te ver? Er zijn zat koudbloeden die moeilijker zijn als een warmbloed, warmbloeden zijn wat sensibeler en sneller in reactie meestal maar dat maakt ze niet perse moeilijker of makkelijker naar mijn mening!

@ ts als je er geen plezier in hebt zou ik ermee stoppen. Hoe is het paard bij anderen?

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:10

@ aeolusnr1 geloof me er zijn ook genoeg koudbloeden die een ongeleid projectiel zijn als je erop zit! Ik denk dat veel mensen zich daarin vergissen! Nadeel van de koudbloeden is dat deze vaak wat koppiger en eigenwijzer zijn en je dus moet blijven bewijzen dat je daar niet van gediend bent en de oplossing wel hebt, toch zullen ze het steeds opnieuw proberen ook weer bij een nieuwe ruiter. Warmbloeden zijn meestal makkekijker hierin, laat iemand het paard fatsoenlijk doorrijden tot probleem is opgelost en paard is vaak klaar met proberen. . Dat zijn mijn ervaringen tot nu toe

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:28

Als een paard als een ongeleid projectiel vertrekt is er altijd een fout in de opleiding of training, anders gebeurt dit gewoon niet.
Dit klinkt mssn raar maar is eigenlijk echt wel zo.
Er moet voldoende begrip en respect zijn, er moet een dominantie verhouding zijn die overhelt naar de mens toe, er moet aandacht zijn, en een voldoende training , kennis en kunde, een officier moet je als officier benaderen en een soldaat als soldaat, eigen persoonlijkheid en psychologisch inzicht in zowel eigen kunnen als in het wezen paard, ........ actie en reactie, ......
Er zijn trainers die meer dan 100 paarden per jaar trainen, een deel daarvan zijn probleempaarden waar de eigenaar niet meer op durft, en toch zijn die trainers in staat na korte tijd al deze paarden te rijden, en zijn ze eigenlijk nooit zelf in gevaar, dat is dus gebaseerd op hun kennis en kunde, maar ook op hun persoon.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:34

Koekeroekus schreef:
Bij ieder paard heb je kans dat hij schrikt en dat je valt en iets breekt. Paardrijden is nou eenmaal niet de meest veilige sport. Het blijven onredelijke dieren.


Paarden onredelijk? Dat ben ik absoluut niet met je eens. Een paard reageert op dingen om hem heen, vanuit zijn instinct.

TS: Als een paard dit soort capriolen uithaalt en je als mens zijnde niet in staat bent om hiermee om te kunnen gaan, is het misschien wijs om te erkennen dat dit paard niet geschikt voor je is. Daar is helemaal niks mis mee, er moet nu eenmaal wel een match zijn tussen het paard en de ruiter. En anders moet de mogelijkheid er zijn om er als het ware in te groeien. Als je er nu al tegenop ziet en het eigenlijk niet zo goed meer aandurft, denk ik eerlijk gezegd niet dat dit zonder veel ellende gaat goedkomen. Het moet wel leuk blijven.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:41

Totaal niet rot bedoeld maar waarom begin je er dan al aan?

Verder; je hoeft niet alleen te rijden om een band met je paard op te bouwen en haar te leren vertrouwen.
Waarom longeer je niet een paar keer om haar verder te leren kennen? Verder zou ik zeggen; lekker blijven lessen. :j

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:44

Aeolusnr1 hoor je mij anders zeggen? Jij was degene die het onderscheid maakt tussen warm en koudbloed. Dat als je een koudbloed gewend bent je niet ervaren genoeg bent voor een warmbloed. Ik zeg alleen dat ik het dat niet met je eens bent, dat zowel bij warm als koudbloeden niet de makkelijkste tussen zitten.
ik vind je nogal kortzichtig over komen voor iemand die lessen geeft in alles wat je onderschrift zegt.. maargoed dat is mijn mening laten we nu maar weer ontopic blijven hier heeft ts namelijk niks aan.

@ ts ik hoop dat je een beslissing kan maken waar je zelf achter staat, waarbij je veiligheid zeker niet het minst belangrijkste is. En mijn vraag eerder hoe het paard bij andere reageert, als hij bij andere wel braaf is zou je het kunnen proberen of jullie gewoon een band moeten opbouwen, als hij bij niemand braaf is zou ik geen risico lopen voor andermans paard en de kans dat je je plezier verliest in het rijden!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:47

twinducklin schreef:
Aeolusnr1 hoor je mij anders zeggen? Jij was degene die het onderscheid maakt tussen warm en koudbloed. Dat als je een koudbloed gewend bent je niet ervaren genoeg bent voor een warmbloed. Ik zeg alleen dat ik het dat niet met je eens bent, dat zowel bij warm als koudbloeden niet de makkelijkste tussen zitten.
ik vind je nogal kortzichtig over komen voor iemand die lessen geeft in alles wat je onderschrift zegt.. maargoed dat is mijn mening laten we nu maar weer ontopic blijven hier heeft ts namelijk niks aan.

@ ts ik hoop dat je een beslissing kan maken waar je zelf achter staat, waarbij je veiligheid zeker niet het minst belangrijkste is. En mijn vraag eerder hoe het paard bij andere reageert, als hij bij andere wel braaf is zou je het kunnen proberen of jullie gewoon een band moeten opbouwen, als hij bij niemand braaf is zou ik geen risico lopen voor andermans paard en de kans dat je je plezier verliest in het rijden!


Hier ben ik het dus volledig mee eens.

XBeumke

Berichten: 24
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:46

Misschien een ander paard zoeken die beter bij je past, waar je je wel zeker bij voelt en niet meer bang bent, want vooral bij dit soort paarden moet je sterk in je schoenen staan. Als je bang bent is het heel moeilijk om daar weer overheen te komen, daar heb je een paard voor nodig die je weer het vertrouwen kan terug geven.

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:20

Jeetje wat een antwoorden! Bedankt allemaal!

Ik hoop dat ik alle vragen een beetje kan beantwoorden er was inmiddels zoveel geschreven! :-)

Het paard is nu sinds 3 jaar van de eigenaar die haar nu heeft. Ze was al een heethoofd toen ze haar kocht. Dat is niet anders geworden. (blijkbaar dus een halfbloed ook goed haha, afstemming zegt mij niet veel ;-) De eigenaresse zelf is al een wat oudere vrouw en heeft helaas heel erg veel last van reuma. Hierdoor kan ze eigenlijk vrijwel niet meer rijden. Ze rijdt vaak maar 1 x per 2 weken en ook niet lang want dat gaat niet meer. Het paard is bij haar ook wel 'heet' maar heeft nog nooit gebokt bij haar. Wel andere capriolen hoor dat wel.
De paardjes staan daar met 3 op de wei en kunnen 24/7 buiten lopen. Ze hebben een uitloopstal en staan gelukkig nooit opgesloten. Dat scheelt iig. Ze wordt sowieso door de andere vrouw die daar staat wel vaak losgegooid.
Ik ben erbij gekomen zodat het dier wat meer beweging krijgt dan nu. Ze heeft al eerder verzorgsters gehad maar ja meestal liep dat idd niet fantastisch. Nu had ze voor mij een vrouwtje die eigenlijk een beginner was en alleen maar een beetje gingen stappen en draven met haar. Die vroeg niks van haar en liet haar zelf een beetje lopen. Daar is het ook nooit fout gegaan.
Ik vraag dus wel van haar om te werken en bij mij bokt ze dus wel. :-(

Omdat ik overdags werk en daar 's avonds geen licht is in de winter kan ik momenteel dus niet vaker dan 2 x in de week (weekend) erheen.

Vrijdag heb ik les, ik ga er eerder heen om eerst wat grondwerk te doen en te longeren. Daarna even kijken of het beter gaat.
Ik heb er hele gemixte gevoelens over, voor al jullie antwoorden is wel wat te zeggen.

Al denk ik dat meer grondwerk etc doen wel beter is. Dat kan ik natuurlijk eerst doen.

We zullen zien hoe het vrijdag gaat, ik hoop iig beter. Ook komt er zaterdag een vriendin mee die veel ervaring heeft met paarden met rugklachten om te kijken of ze geen rugpijn heeft. Want dat zou natuurlijk ook veel verklaren!

Ik hou jullie op de hoogte! :-)

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:13

als ik je verhaal goed begrijp word ze alleen in het weekend bereden en of gelongeerd. Is dat dan al niet een oorzaak? doordeweeks kan het paard alles doen en dan in het weekend word geëist dat hij/zij luistert.

Persoonlijk denk ik dat meer aandacht/ grondwerk en ook doordeweeks aandacht al een hoop kan schelen. Erg vervelend dat er geen verlichting aanwezig is. Anders kon je beginnen met meer grondwerk en dan onder begeleiding erop.

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:24

cl3riss3 schreef:
als ik je verhaal goed begrijp word ze alleen in het weekend bereden en of gelongeerd. Is dat dan al niet een oorzaak? doordeweeks kan het paard alles doen en dan in het weekend word geëist dat hij/zij luistert.

Persoonlijk denk ik dat meer aandacht/ grondwerk en ook doordeweeks aandacht al een hoop kan schelen. Erg vervelend dat er geen verlichting aanwezig is. Anders kon je beginnen met meer grondwerk en dan onder begeleiding erop.


Ja dat klopt wel zo'n beetje ja. Ik denk ook zeker dat dat 1 van de oorzaken is maar ja waarom bokt ze dan niet als de eigenaresse erop zit?

Dan ligt het toch aan mij denk ik.. -O-

Ja vind het ook zeker jammer dat ik niet meer kan gaan. Dan zou ik veel meer met haar kunnen opbouwen dan nu.

Apochewinta

Berichten: 666
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:33

Wat een lastige keuze hé?
Ik snap het helemaal; heb nu ook een verzorgpaard waar ik niet echt de klik mee heb en die me regelmatig in het ootje neemt. Toen ik begon te twijfelen, heb ik mezelf een deadline gegeven: binnen een maand moest het aanzienlijk verbeteren, anders zou ik stoppen. Het is die periode duidelijk verbeterd, maar een échte klik zal ik waarschijnlijk nooit met haar krijgen.
Jammer, maar het is niet anders. Nu staat zij te koop (wist ik al voordat ik ermee begon) dus ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is en daarna kan ik op dezelfde stal met een ander paardje aan de slag, waarmee ik wél een klik lijk te hebben.
Ik wacht het dus even af. Maar als ik mezelf echt onveilig voel bij haar, kap ik er alsnog mee. Het is het gewoon niet waard. Succes met je beslissing!

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:34

Waarschijnlijk omdat de eigenaar het paard kent/vertrouwd en er niet nerveus/ bang voor is. Paarden zijn erg slim en pikken snel je gevoel op.

Kan er niet eventueel een tweede bijrijder bij komen? eentje die doordeweeks ook het probleem aan pakt. Bijde bij de zelfde instructeur gaan lessen om ervoor te zorgen dat jullie het op de zelfde manier aan pakken. Als de eigenaar zelf niet vaker kan komen is dit ook een oplossing. Mits de eigenaar dit wil dan.

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:47

Apochewinta schreef:
Wat een lastige keuze hé?
Ik snap het helemaal; heb nu ook een verzorgpaard waar ik niet echt de klik mee heb en die me regelmatig in het ootje neemt. Toen ik begon te twijfelen, heb ik mezelf een deadline gegeven: binnen een maand moest het aanzienlijk verbeteren, anders zou ik stoppen. Het is die periode duidelijk verbeterd, maar een échte klik zal ik waarschijnlijk nooit met haar krijgen.
Jammer, maar het is niet anders. Nu staat zij te koop (wist ik al voordat ik ermee begon) dus ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is en daarna kan ik op dezelfde stal met een ander paardje aan de slag, waarmee ik wél een klik lijk te hebben.
Ik wacht het dus even af. Maar als ik mezelf echt onveilig voel bij haar, kap ik er alsnog mee. Het is het gewoon niet waard. Succes met je beslissing!


Ja heel lastig idd. Het probleem sowieso is dat ik een heel fijne bijrijdpony had. Helaas wilde de eigenaresse het weer zelf gaan doen ze had meer tijd. Begrijpelijk uiteraard maar zo jammer! Met die pony had ik zo een enorme klik, ik ging erop en ik was thuis..Zo een gevoel krijg je niet zomaar meer.
Ik denk dat je onderbewust ook alles daarmee vergelijkt.
Probeer het wel niet te doen maar is toch moeilijk. Wel fijn voor je dat je met dat andere paardje aan de slag kan! Super. :-)

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:49

cl3riss3 schreef:
Waarschijnlijk omdat de eigenaar het paard kent/vertrouwd en er niet nerveus/ bang voor is. Paarden zijn erg slim en pikken snel je gevoel op.

Kan er niet eventueel een tweede bijrijder bij komen? eentje die doordeweeks ook het probleem aan pakt. Bijde bij de zelfde instructeur gaan lessen om ervoor te zorgen dat jullie het op de zelfde manier aan pakken. Als de eigenaar zelf niet vaker kan komen is dit ook een oplossing. Mits de eigenaar dit wil dan.


Ja dat zou wel kunnen ja en het is een supergevoelig paard.

Ja dat was eventueel wel een optie maar juist omdat ze zo gevoelig is is het niet zo handog om er 3 mensen op te laten rijden. Wordt ze nerveus van.
Dus ja...wat ik al zei dilemma haha.

Ik denk dat ik het nog even de tijd gun en als het niet aanzienlijk verbeterd de komende weken moet ik toch maar eieren voor mijn geld kiezen...

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:09

Ja dan word het idd erg lastig. Hmm ik zou het inderdaad nog even de tijd geven. succes en ik hoor graag hoe het vrijdag gegaan is :P

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:29

Het hangt er naar mijn idee ook maar vanaf wat TS van het paard verwacht. Opstappen en wegrijden of het zien als een uitdaging? Als TS kiest voor het laatste dan zou ik er voor kiezen om eerst vanaf de grond met het paard aan de slag te gaan en van daaruit de volgende stappen te zetten. Geforceerd opstappen is vragen om problemen, zeker als er angst bij komt kijken.

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 15:55

it_is_me schreef:
Het hangt er naar mijn idee ook maar vanaf wat TS van het paard verwacht. Opstappen en wegrijden of het zien als een uitdaging? Als TS kiest voor het laatste dan zou ik er voor kiezen om eerst vanaf de grond met het paard aan de slag te gaan en van daaruit de volgende stappen te zetten. Geforceerd opstappen is vragen om problemen, zeker als er angst bij komt kijken.


Ik ben echt wel bereid om te werken, vind pit in een paard ook echt niet erg maar het moet niet gemeen worden.

Maar zoals ik hierboven al zei ik ga er voorlopig nog aan werken, meer grondwerk en meer longeren. Hopelijk versterkt dit de band.

Ik laat jullie zeker weten hoe dit afloopt! :-) Bedankt allen voor de tips!

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:01

Veel succes! :)

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:33

Veel succes! Neem de tijd dan krijg je er vast veel voor terug :-).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:50

Ts, wat krijgt ze te eten? Eten kan ook invloed hebben op haar gedrag! :)

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:37

Niet opgeven je hebt een verzorgpaard maak daar gebruik van ik ben al 2 jaar opzoek naar eentje maar ik heb er nog steeds geen. |( je instrutrice weet wat ze moet doen probeer rustig aan te doen alsof je helemaal opnieuw leert rijden eerst aan de hand stappen dan longeren dan voorzichtig erop stappen en met je instructrice naast je gaan stappen heel voorzichtig over in draf etc.
Geloof me ik heb er ervaring mee met wat ik nu ga zeggen:

Slechte ervaringen moet je compenseren met goede ervaringen

2 haar geleden had ik mijn eerste buitenrit hik had er heel erg zin in maar het was een ramp! Ik ben er 2xafgevallen en hard ook ik was heel erg bang daarna maar langzaam maar zeker begon het steeds leuker te worden omdat ik met mijn instructrice had overlegt wat we moesten doen etc.
Ze begeleidde me heel goed en nu stanik te springen om naar buiten te gaan met de paarden

Ik hoop dat je hier iets aan hebt groetjes
Xx

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:56

Ik snap je wel hoor, ik ben van een oudere merrie die heel verkeersmak en heel flegmatisch was naar een jonge pup gegaan die was ingereden en licht was aangereden (kende stap, draf en halt houden) en daarna een jaar had stilgestaan omdat d'r eigenaresse er toen was afgevallen.
Ik was toen 16, had eigenlijk geen ervaring met jonge paarden, maar ja als er niet zoveel bijrijd paarden zijn in de buurt, ja dan moet je toch wat he.
Dit hebben we toen heel rustig aangepakt en nu loopt ie na drie jaar ontspannen en makkelijk (oke de galop nog niet, maar daar word aan gewerkt).

Je moet jezelf echt de tijd geven zeker met een jong/sensibel paard (het heeft bij mij al bijna vier maanden geduurd voor ik erop ben gaan zitten, los)
Begin eens met rustig longeren onder begeleiding van je instructrice en als het goed voelt ga er dan aan de longeerlijn op, geen druk op de teugels (wel contact!) en probeer het paard aan te voelen, hoe hij loopt, ademt, zijn spieren aanspant als hij in de stress schiet en probeer erop te anticiperen. Leer hem bijvoorbeeld dat als je zeg RUUUUUSTIG dat het dan goed is, gebruik je stem, maak het laag en traag, hoe scheller je stem, hoe feller het paard erop zal reageren.
Ontspanning van jou kant is heel belangrijk bij zo'n paard en als jij gespannen bent, is het paard het ook, als het niet goed voelt ga er dan ook niet opzitten... hoeveel grondwerk je ook doet, hoe sterk jullie band is op de grond het paard zal alsnog gaan stressen en gespannen raken als je het zelf ook bent.

En vooral ga NOOIT alleen aan de slag als je het niet vertrouwd, zorg dat er altijd iemand bij is, of hij of zij er nou verstand van heeft of niet, mocht er echt serieus wat gebeuren heb je direct hulp (en dan bedoel ik als je een been breekt, of je enkel breekt)

I_Lo
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-13

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 16:58

Hoihoi,

Sorry een beetje een hele late reactie maar had het nogal druk.
Nou na lang wikken en wegen ben ik toch gestopt met dit paard. Ik zou die vrijdag nog les hebben, express vroeg gegaan van te voren wat join up gedaan en gelongeerd maar ze deed al zo vervelend dat mijn zenuwen steeds erger werden. Ik heb uiteindelijk besloten er niet meer op te stappen.
Ik mocht van de andere vrouw die daar staat wel op haar fjord rijden maar daar had ik echt geen klik mee. Hij ging de dag erna buiten met mij ervandoor. Echt he wat een uitwerking heb ik op die paarden hihi.

Maar goed dus besloten om toch te stoppen daar. Ik kan nu gelukkig voor het paard van een vriendin van mij zorgen maar dat is ook nog een hele toer. Paard is Z gereden, ik ben een B ruiter dus we kwamen amper de bak door haha.:D Ik moet zeker les hebben dat is een feit maar ik merk ook dat het vallen mij zoveel angst heeft opgeleverd dat ik ook niet meer ontspannen zit.
De eerste keer wilde ik zelfs aan de longe omdat ik niet los durfde...jeetje wat erg..
Paard is eigenlijk doodbraaf hoor, echt een schat alleen ook misschien weer wat te hoog gegrepen voor mij. Tevens is ze drachtig dus over een paar maanden is ze even een tijdje uit de 'running'.

Mijn vriendin heeft wel gezegd dat als ik ondertussen tegen iets aanloop dat beter bij mij past dat ik dat zeker moet doen. het is fijn dat ze dat begrijpt.
Het is iig fijn voorlopig lekker een beetje te tutten etc met het paard en zo weer wat vertrouwen terug te krijgen. Ondertussen kijken we wel hoe het loopt.

:-)

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Re: Bang geworden na vallen/paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:57

ik was al benieuwd of je nog zou reageren haha. was toch wel erg nieuwsgierig hoe het gegaan was. Maar als er egt zo een erge spanning heerst is het de juiste beslissing geweest om er mee te stoppen.
Het moet voor jezelf wel leuk blijven! Jammer maar helaas.

Voor nu dus erg belangrijk dat jij weer plezier en vertrouwen in het rijden gaat krijgen. Een Z paard heb ik vroeger ook wel eens op gezeten 1x me been verleggen en het paard ging alle kanten op haha. Ik zat toen nog niet stil genoeg om daarmee weg te rijden. Voor nu misschien onder begeleiding wel een leuk leer paard.

En eventueel ondertussen wat rond gaan neuzen. lekker rustig aan doen en dan gaat het vast wel weer goedkomen :P