dwars door mijn hulpen !

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lo1996

dwars door mijn hulpen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 21:22

ik heb zinds kort een verzorg pony het is een tinkertje van bijna 5 jaar ze is een top pony en pikt het snel op als je haar corrigeert jammer genoeg heeft ze een hele irritante tik als ik met haar in de gallop op de linkerhand rij en dichtbij het poortje van de bak kom heeft ze de neiging om te stoppen of raar te doen dat is er al bijna uit maarn u wil ze op deze rechte lijn richting het poortje geen volte maken in galop ! dan gooit ze zichzelf gewoon richting het poortje en als ik mijn linker teugel niet tot 20 cm van de mond pak heb ik niet genoeg kracht om haar bij het poortje vandaan te houden het gekke is dat ze op de andere hand een droom pony is. het gaat haar puur om het zien van het poortje en dan gewoon niet willen luisteren en mijn hulpen bijna compleet te negeren mijn buitenbeen is natuurlijk ook in beeld bij deze hulpen ik denk ik probeerh et hiet even alvast bedankt voor het commentaar groetjes lo (sorry voor mijn type polio XD! ) :j /3 /3 /3 /3 /3 /3

zonnebloem18
Moderator Kantine

Re: dwars door mijn hulpen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:28

PP -> RT-V

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:00

Je zegt paard loopt door jouw hulpen heen.
Dus er is onvoldoende aandacht van het paard naar jou toe
Er is mssn ook onduidelijkheid wat je precies bedoelt met een bepaalde hulp
Paard is heel waarschijnlijk scheef, dus meer training om dit redelijk te corrigeren
Als paard door éénder welke hulp kan doorlopen, dan is het aan jou om er voor te zorgen dat hij er niet mee weg komt, jij vroeg om te draaien dan gaat hij ook draaien, daar mag je het paard geen keuze in laten
"do always what you have to do, to get the job done"
Is er een probleem tijdens het uitvoeren in een bepaalde gang, ga dan een stapje terug, dus naar een lagere gang, en oefen daar tot het eigenlijk bijna probleemloos gaat, dan pas weer naar die hogere gang.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie